وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هیئت دولت مطرح کرد؛

افتتاح ۱۵۰ هزار واحد جدید مسکن با حضور رئیس جمهور

اسلامی از افتتاح ۱۵۰ هزار واحد جدید مسکن با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور خبر داد.

افتتاح ۱۵۰ هزار واحد جدید مسکن با حضور رئیس جمهوربه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه عید سعید غدیرخم ۱۵۰ هزار واحد جدید مسکن با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد قیمت حباب گونه مسکن گفت: تنها راه مقابله با این موضوع تحمل مردم و خردید نکردن است. به مردم توصیه می‌کنم که در خرید مسکن عجله نکنند. در این ماه شاهد توقف رشد بادکنکی مسکن بودیم که همین موضوع به آرام شدن فضا کمک کرده است.

اسلامی با بیان اینکه در حوزه مسکن برای ما جامعه هدف مهم است، بیان کرد: قشری که واقعا نیازمند مسکن هستند حتما به نقش و مساعدت دولت نیازمندند. از صداوسیما تشکر می‌کنم که خدمات دولت در حوزه مسکن را به تصویر کشیدند؛ مقرر شد غیر از تکمیل مسکن مهر که حدود ۵۵ هزار واحد در حال تکمیل است ۶۰ هزار واحد جدید نیز کلنگ زده شود، به این دلیل که تهران مهم‌ترین دستور کار ما است.

اسلامی ادامه داد: با ساخت متروی هشتگرد این شهر تبدیل به محیطی می‌شود که مردم سریع‌تر می‌توانند از آن استفاده کنند، علاوه بر این قطار حومه‌ای برای پرند فراهم می‌شود، تفاهم‌نامه‌ای هفته گذشته امضا شد که متروی پرند از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) به متروی تهران وصل شود این‌ها برنامه‌های اجرایی و زیرساختی است که کمک می‌کند گشایشی برای کسانی که با قیمت کمتری می‌توانند خانه خریداری کنم و ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا نیست، یادآور شد: علت افزایش قیمت مسکن سوداگری بود متراژ خانه‌هایی که در سال‌های گذشته ساخته شد ۱۴۰ تا ۱۵۰ متر بوده است در حالی که جامعه هدف و ما به دنبال متراژ حدود ۱۰۰ متر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار