مراجع انتظامی و قضایی از فعالیت پایگاه‌های خبری بدون مجوز جلوگیری کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ما فقط بر روی رسانه‌هایی که مجوز دارند نظارت داریم و بر همین اساس پلیس فتا و مراجع قضایی باید جلو رشد و فعالیت پایگاه‌های بدون مجوز را بگیرند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فاطمه کرمپور در نشست با مدیران پایگاه‌های خبری استان بوشهر در خصوص رشد قارچ گونه سایت‌های خبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی با هدف تخریب و یا تبلیغ برای فرد خاصی، افزود: مرجع اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نظارت پروانه دار بودن رسانه‌هایی است که از هیات نظارت برمطبوعات و رسانه‌ها مجوز دارند و ما هیچ دستورالعملی برای مواجهه با پایگاه‌های خبری بدون مجوز نداریم.

وی ادامه داد: برهمین اساس پلیس فتا و مراجع قضایی باید جلو رشد و فعالیت پایگاه‌های بدون مجوز را بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین با اشاره به تلاش به منظور ایجاد محلی ثابت برای خانه مطبوعات استان، بیان کرد: به همت استاندار و دیگر مسئولان استانی خانه مطبوعات استان به زودی صاحب مکانی ثابت برای فعالیت می‌شود و در بازدید‌هایی که از بافت تاریخی بوشهر صورت گرفته تلاش می‌شود به زودی چنین مکانی در نظر گرفته شود.

کرمپور یادآور شد: البته با حمایت استانداری اعتباری برای رهن مکانی ویژه خانه مطبوعات تخصیص یافته که همزمان با ۱۷ مرداد روز خبرنگار خانه مطبوعات فعالیت خود را در این مکان  آغاز می‌کند.

وی گفت: دولت در دستورالعمل جدید توزیع آگهی‌ها در سال ۹۸ یارانه‌ای برای پایگاه‌های خبری درنظر گرفته است براین اساس امکان دادن آگهی به پایگاه‌های خبری داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: نظر دولت حرکت به سمت و سوی فضای مجازی و تقویت و حمایت از رسانه‌هایی است که در این عرصه فعالیت می‌کنند، اما دادن آگهی به پایگاه‌های خبری منوط به این است که صاحب آگهی این درخواست را داشته باشد که آگهی به پایگاه خبری داده شود.

کرمپور ادامه داد: حمایت دولت از پایگاه‌های خبری در خصوص یارانه منوط به شرکت آن‌ها در طرح رتبه بندی معاونت مطبوعاتی است که به صورت دوره‌ای اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: البته آگهی‌هایی که به پایگاه‌های خبری داده می‌شود منوط به این است که این پایگاه‌ها سه سال سابقه کار داشته باشند و پایگاه‌هایی که واجد این شرایط هستند یارانه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

کرمپور عنوان کرد: تاکنون هیچ پایگاه خبری آگهی دریافت نکرده است.

وی در خصوص بیمه اعضای پایگاه‌های خبری و رسانه‌ها نیز گفت: فعالان این بخش می‌توانند از طریق عضویت در صندوق هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران و با تائید فعالیت آن‌ها بیمه شوند.

کرمپور ادامه داد: شکل جدید بیمه «بیمه فعالان رسانه» است که متقاضی با معرفی رسانه‌ای که با آن همکاری می‌کند و ثبت نام در سامانه جامع رسانه‌های کشور و با پرداخت ۲۷.۵ درصد از طرف خودشان می‌توانند بیمه شوند.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود به زودی کارگاهی در خصوص نحوه توزیع آگهی‌ها و بیمه فعالان این بخش تشکل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: براساس تاکید استاندار بوشهر همه دستگاه‌های اجرایی باید آگهی‌های خود را از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع و در اختیار رسانه‌ها قرار دهند و در غیر اینصورت سند آن‌ها از طریق ذیحسابان تایید نمی‌شود.

انتهای پیام/ک

خانه مطبوعات استان بوشهر صاحب مکانی ثابت می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.