لزوم برنامه ریزی دولت برای تقویت تولید و حمایت از تولید کنندگان

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به اینکه تورم بالا و کاهش قدرت خرید مردم از مشکلات عرصه تولید است، افزود: دولت باید جهت تقویت تولید و حمایت از تولید کنندگان برنامه ریزی جدی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  با اشاره به اینکه تورم بالا و کاهش قدرت خرید مردم از مشکلات عرصه تولید است، افزود: دولت باید جهت تقویت تولید و حمایت از تولید کنندگان برنامه ریزی جدی داشته باشد.

حسین سلاحورزی افزود: حمایت از بخش تولید مهم‌ترین گام در تقویت تولید، اشتغال و اقتصاد است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه متاسفانه از مجموع تسهیلات کشور سهم بخش تولید کاهش یافته است، افزود: این رخداد، بستر تضعیف بخش تولید همچنین اقتصاد و اشتغال خواهد شد.

وی تورم و گرانی را ازدیگر مشکلات بخش تولید دانست و بیان کرد: تورم بیش از حد عامل کاهش قدرت خرید مردم و ایجاد مشکلات عدیده برای تولیدگران شده است.

سلاحورزی، بیان کرد: به دلیل رشد چند برابری قیمت ارز، نیاز بنگاه‌ها به بیش از سه یا چهار برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به رونق و افزایش توان تولید در گرو افزایش عرضه و تقاضا است، خاطرنشان کرد: تغییر و تحول در نظام تولید مستلزم مجموعه‌ای از سیاست‌های مالی، پولی، تجاری است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، با تاکید برضرورت برنامه ریزی دولت در حمایت از بخش تولید، گفت:، اما متاسفانه هیچ سیاستی که منجر به تحرک رونق شود در نگاه دولت وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به محدودیت بانک‌ها در منابع، افزود: امروز دیگر مشکل مهم واحد‌های تولیدی، نبود منابع مالی است.

سلاحورزی، با بیان اینکه با این وضعیت نمی‌توان انتظار توسعه یافتگی صنعت را در لرستان داشت، افزود: بی تردید کاهش موانع و تسهیل فضای کسب و کار یکی از بهترین کار‌ها که در سطح ملی و محلی برای کمک به تولید و رونق اقتصادی است.

  1. نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، از تدوین بسته رونق تولید در استان لرستان خبرداد و اظهار داشت: بسته رونق تولید استان حداکثر تا هفته آینده ارائه می‌شود.

سلاحورزی، اظهار کرد: برای اجرای موفق این بسته لازم است که دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان تلاش مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام/ب

ضرورت برنامه ریزی دولت برای تقویت تولید و حمایت از تولید کنندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار