میز عراق و سوریه در لرستان تشکیل می‌شود

استاندار لرستان گفت: میز عراق و سوریه برای شناسایی ظرفیت‌ها و افزایش صادرات به این کشور‌ها تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید موسی خادمی، استاندار لرستان گفت: میز عراق و سوریه برای شناسایی ظرفیت‌ها و افزایش صادرات به این کشور‌ها تشکیل می‌شود.

خادمی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لرستان دارای استعداد‌های خوبی در بخش صادرات محصولات کشاورزی، معدنی و صنعتی دارد و موضوع سرمایه گذاری، صادرات و مسائل اقتصادی ایران در کشور‌های عراق و سوریه را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم زمینه‌های لازم را برای حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران، کارآفرینان و تولید کنندگان در کشور‌های عراق و سوریه را فراهم کنیم.

استاندار لرستان بیان کرد: صادرات استان لرستان در سال ۹۲ حدود ۹۰ میلیون دلار بود که در سال گذشته به حدود ۳۵۰ میلیون دلار رسید که از این میزان حدود ۳۵ میلیون دلار آن به عراق بوده است.

خادمی گفت: با توجه به همجواری استان لرستان و نزدیکی که به استان‌های مرزی دارد میزان صادرات استان به این کشور عدد کمی است و استعداد لرستان بیشتر از این است.

وی افزود: میز عراق و سوریه در استان تشکیل می‌شود تا فرصتی برای بازدید تجار و مدیران استان از این دو کشور فراهم شود.

استاندار لرستان ادامه داد: در این راستا باید ظرفیت‌های استان معرفی و نیاز‌های کشور‌های عراق و سوریه شناسایی شود تا بتوانیم در حوزه تقویت روابط و تعاملات به ویژه با تاکید بر افزایش صادرات از استان لرستان به این دو کشور را داشته باشیم.

انتهای پیام/ ر

تشکیل میز عراق و سوریه در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار