زیرساخت‌های آسیب دیده لرستان با اقدامات متداول بازسازی نمی‌شود

استاندار لرستان گفت: تجربه سیل بی برنامه گی‌ها و اقدامات غیرکارشناسی را در استان آشکار کرد و نشان داد که رعایت اصول و استاندار‌های فنی بسیار مهم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید موسی خادمی صبح امروز در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی شبکه‌های توزیع برق پلدختر ومعمولان، اظهار داشت: تجربه سیل نشان داد که در کشور خیلی کار‌ها را می‌توان انجام داد همچنین ما در جریان این سیل به اهمیت پدافند غیرعامل و رعایت اصول و استاندار‌های فنی پی بردیم و فهمیدیم که بی‌برنامگی در اجرای پروژه‌ها چقدر می‌تواند خسارت زا باشد.

وی افزود: همه شبکه‌های استان اعم از شبکه فیبر نوری، آب، برق و گاز و نیز خط اتیلن غرب و فراورده‌های نفتی همه در کنار جاده و رودخانه کشکان ایجاد شده بود و با یک طغیان، همه با هم قطع شدند.

استاندار لرستان عنوان کرد: این تجربه مهمی برای ما بود که نباید بگذاریم دوباره تکرار شود؛ بالاخره این رودخانه وجود دارد و همیشه خطر سیل هست ما باید تلاش کنیم که روش‌های ایمن سازی را پیاده کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شبکه برق این ایمن سازی را انجام داده و امیدواریم که سایر شبکه‌ها نیز این کار را انجام دهند و ما در این راستا همه همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

خادمی با بیان اینکه امیدواریم که در یک بازه کوتاه، وضع به حالت اولیه و حتی بهتر از قبل برسد؛ خاطرنشان کرد: در زمان سیل اقدامات اولیه به شکل اضطراری انجام شد، اما از استاندارد‌های لازم برخورد نبودند.

وی بیان کرد: در بخش زیرساخت‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد شده که با توجه به وضعیت منابع کشور می‌دانیم که چنین اعدادی تامین نخواهد شد و هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم بنابراین هر کس بتواند به استان کمک کند هنوز جای کار هست.

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم تا جایی که از دستشان برامد کمک کردند، گفت: کار زیرساخت‌ها با اقدامات متداول انجام نمی‌شود و لازم است که همه پای کار بیایند و به طور جهادی کار کنند و روش‌های جدید و سریع را به کار بگیریم.

وی افزود: از مجموعه توانیر و شرکت توزیع برق تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/پ

بازسازی مناطق سیل زده در لرستان

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار