با اجرای طرح‌های اشتغال زایی نرخ بیکاری در آذربایجان غربی کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت:با اجرای طرح‌های اشتغال زایی نرخ بیکاری در آذربایجان غربی کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،نقی زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در نشست اعضای شورای هماهنگی ادارات تابعه این وزارتخانه در خوی گفت: با اجرای طرح‌های اشتغالزایی از جمله اشتغال پایدار روستایی، فراگیر و مشاغل خانگی در یکسال گذشته برای ۳۸ هزار نفر در بخش‌های مختلف استان شغل پایدار ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از ایجاد اشتغال به بیش از ۱۰ هزار نفر در قالب پرداخت تسهیلات پایدار روستایی در استان خبر داد و افزود: آذربایجان غربی در ایجاد اشتغال در بخش پرداخت تسهیلات پایدار روستایی جزء ۵ استان برتر کشور است.

معزز مدیر صندوق بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر هم در این جلسه ازتحت پوشش بیش از ۹۰ هزار نفردر ۱۰۲ کارگزاری این صندوق خبر داد و افزود: از این تعداد امسال بیش از ۳ هزار نفر از مزایای بیمه بازنشستگی، کار افتادگی و مستمری بهره‌مند شدند.

مقدمی کیا مدیرکل تامین اجتماعی استان هم در این جلسه از اجرای طرح پرونده الکترونیکی برای ارائه خدمات بهتر به بیمه شده گان تامین اجتماعی در استان خبر داد و افزود:اجرای این طرح در شهرستان‌های تیپ یک یعنی به غیر از ارومیه، خوی، مهاباد و میاندواب آغاز شده است .

یکی از مهمترین موارد مورد بحث در این نشست ضرورت فعالیت بیمارستان حضرت امیر المومنین تامین اجتماعی شهرستان خوی با ظرفیت کامل بود.

اسمعیل زاده مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان فقدان پروانه فعالیت این واحد رایکی از مشکلات این بیمارستان ۳۲ تختخوابی دانست و افزود: بزودی با صدور پروانه فعالیت این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت بلافاصله این بیمارستان فعالیت خوددر بخش‌های تخصصی رانیز آغاز خواهد کرد.

 عابد‌ی فرماندار خوی هم در این جلسه بااشاره به ظرفیت‌های شهرستان خوی در بخش تولیدو اشتغال پایدار گفت: شهرستان خوی در اجرای طرح کارورزی با اشتغال برای ۲ هزار نفر رتبه نخست را در اجرای این طرح در استان کسب کرده است.

در پایان این نشست کارخانجان نساجی خوی بعنوان موفقترین واحدتولیدی مجری طرح کارورزی استان معرفی و ازمدیران آن تجلیل شد.

 

انتهای پیام/م

 

نشست اعضای شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.