تنش‌ها میان سئول و توکیو بر سر نقشه المپیک ۲۰۲۰ بالا گرفت

پس از آنکه در نقشه المپیک ۲۰۲۰ چند جزیره کوچک مورد مناقشه میان سئول و توکیو جزو قلمروی ژاپن نمایش داده شد، تنش‌ها میان دو کشور بالا گرفت.

بالا گرفتن دوباره تنش میان سئول و توکیو بر سر نقشه المپیک ۲۰۲۰به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه چند جزیره کوچک در دریای حائل ژاپن و کره جنوبی در نقشه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در وب‌سایت رسمی این رویداد جزء قلمروی ژاپن نشان داده شد تنش میان سئول و توکیو بالا گرفت.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اطمینان حاصل کرده‌ایم که در نقشه مسیر حمل مشعل و سایر موارد مرتبط در وب‌سایت رسمی المپیک/پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو موقعیت دوکدو (جزیره) به‌صورت نقطه‌ای کوچک تحت قلمروی ژاپن رنگ شده و دریای شرقی تنها با نام دریای ژاپن معین گردیده است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «دولت ما فوراً مقامات مربوطه سفارت ژاپن در کره جنوبی را احضار کرد تا به ادعای نادرست درباره مالکیت بر دوکدو اعتراض کند و خواستار اصلاح فوری موارد مرتبط شود».

این در حالی است که سخنگوی دولت ژاپن اعتراض کره جنوبی را رد کرد. «یوشیهید سوگا» وزیر ارشد کابینه ژاپن در یک نشست خبری با اشاره به این‌که روابط بین دو کشور «بسیار پرتنش» شده، گفت «ما با کره جنوبی ارتباط برقرار و اعلام کردیم موضع آن‌ها کاملاً غیرقابل قبول است».

این نخستین بار نیست که دو کشور دچار تنش می‌شوند. تاریخ مملو از تنش‌های میان سئول و توکیو است. سال گذشته در بازی‌های المپیک زمستانی که در کره جنوبی برگزار شد تنش مشابهی به وجود آمد. ژاپن از اینکه این جزایر تحت پرچم شبه‌جزیره کره (جنوبی و شمالی) نشان داده شده بود اعتراض کرد. در آن رویداد ورزشکاران دو کره تحت یک پرچم در مراسم افتتاحیه حضور یافتند.

اختلافات سئول و توکیو به زمان‌های بسیار دور برمی‌گردد. در سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ ژاپن شبه‌جزیره کره را به استعمار خود درآورد. از آن زمان تاکنون، مناقشات بسیاری بر سر جزایری که در کره با نام «دوکدو» و در ژاپن با نام «تاکشیما» شناخته می‌شود وجود دارد. همچنین این دو همسایه در موارد دیگری مانند محدودیت صادرات مواد با فن‌آوری بالا به کره جنوبی، و همچنین پرداخت جبران خسارت به کره جنوبی به دلیل به کارگیری اجباری شهروندان آن در شرکت‌های ژاپنی در طول جنگ جهانی دوم درگیری دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار