مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس؛

اجرای ۴۰ طرح کتابخانه عمومی در استان فارس/خیرین در حوزه کتاب، وقف رسانه ای کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: اکنون ۴۰ پروژه کتابخانه‌ای در فارس اجرایی شده است که نیکوکاران و بنیاد‌های خیریه بخش عمده‌ای از آن را عهده دار هستند.

اجرای ۴۰ طرح کتابخانه عمومی در استان فارس/خیرین در حوزه کتاب، وقف رسانه ای کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح‌الله منوچهری در دیدار اعضا انجمن خیرین کتابخانه‌ساز فارس با مدیرکل صدا و سیمای فارس، گفت: کتابخانه‌های عمومی فارس در سال ۹۷ رشد اعضا و امانت را تجربه کرد.

وی افزود: این دستاورد بدون کمک خیرین کتابخانه ساز و رسانه‌های همراه با حوزه کتابخوانی به ویژه صداوسیما میسر نبود.

منوچهری، انجمن خیرین کتابخانه ساز فارس را بازوی توانمند اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس دانست و گفت: این انجمن حدود ۶ سال پیش در استان تشکیل شد و تاکنون اقدامات زیادی را سامان داده که نمونه آن طرح‌های ماندگاران و نسیم دانایی با هدف خرید مشارکتی کتاب برای کتابخانه‌های عمومی فارس بوده است.

وی اضافه کرد: دستاورد این نشست استفاده از ظرفیت عظیم رسانه ملی در شناساندن انجمن خیرین کتابخانه ساز فارس و جذب دیگر خیرین به حوزه کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

فعالیت در حوزه کتاب، برای صداوسیما کاری اعتقادی است

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس نیز با اشاره به اینکه کار در حوزه فرهنگ کاری دشوار است، گفت: اگر می‌خواهیم مخاطب گریزپای امروز را به کتابخانه بکشانیم تا لذت خواندن کتاب را بچشد تنها یک راه داریم: با هم بودن، هم افزایی، از خود گذشتن و تصمیم گیری و اقدام جمعی.

سیدتقی سهرابی با بیان اینکه کار کسانی که در حوزه کتاب قدم و قلم می‌زنند، باید برنامه سازی و برنامه ریزی مناسب با سلیقه مخاطب امروز باشد، اضافه کرد: کار کسی که در حوزه فرهنگ کار می‌کند کار جهادی است و اگر ما موفق شویم جامعه می‌شود.

وی فعالیت در حوزه کتاب را برای صداوسیما کاری اعتقادی دانست، نه اداری و افزود: هرکاری که تاکنون در این مجموعه در حوزه کتاب انجام شده، کم است و صداوسیما همه ظرفیت‌های خود را در ترویج کتابخوانی به کار می‌گیرد.

سهرابی با بیان اینکه باید نیمی از جمعیت پنج میلیونی فارس عضو کتابخانه‌های عمومی باشند، خاطرنشان کرد: این هدف دست یافتنی است؛ به شرط اینکه هنرمندانه تبلیغ کنیم و ما برای این کار به تبلیغاتی فاخر در حوزه ترویج کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی نیاز داریم.

وی از خیران خواست که وقف رسانه‌ای را در برنامه‌های خود قرار دهند و گفت: خیرین کتابخانه ساز باید در حوزه رسانه و سرمایه گذاری برای تولیدات تبلیغی فاخر باموضوع کتاب و کتابخانه کار کنند.

مدیرکل صداوسیمای فارس کارنامه فارس در حوزه کار خیرخواهانه را درخشان دانست و گفت: انجام کار‌های خیرخواهانه در حوزه‌های مختلف از فارس شروع و در کشور گسترده شدهخ است؛ گویی آفتاب خیرخواهی از فارس طلوع می‌کند. بی شک فارس با این فرهنگ متعالی می‌تواند کشور را نجات دهد. این شهر و دیار سعدی، حافظ و ملاصدرا پرور است و کسی در حوزه فرهنگ فارس کار می‌کند رسالت جهانی دارد.

اگر خیرین توجیه شوند که نیاز امروز جامعه ما چیست، به سمت کتابخوانی می‌آیند

عبدالعلی شمس، عضو انجمن خیرین کتابخانه ساز استان فارس نیز تأثیرگذاری تبلیغات و رسانه بسیار را بیشتر از نشست‌ها و جلسات اداری دانست، بیان کرد: عنواتن کرد: صداوسیما به عنوان مهم‌ترین رسانه می‌تواند در معرفی انجمن خیرین و خدمات کتابخانه بسیار کمک کند.

این خیر کتابخانه ساز با بیان اینکه فرهنگ سازی برای ورود خیرین به حوزه کتاب، می‌تواند از طریق صدا و سیما انجام شود، اضافه کرد: نیت خیرین پاک است اگر توجیه شوند که نیاز امروز جامعه ما چیست، ترغیب می‌شوند و به سمت کتاب و کتابخوانی می‌آیند.

غلامرضا افسری، دیگر عضو انجمن خیرین کتابخانه ساز فارس هم با اشاره به اینکه فقر فرهنگی بر پیشرفت کشور در حوزه‌های دیگر تأثیر منفی می‌گذارد، عنوان کرد: از صداو سیما، توقع بسیار بیشتر از این است که در مقابل این همه مشکلات فرهنگی، در کنار خیرین کتابخانه ساز و فعالان حوزه کتاب، فعالیت جدی تری را داشته باشد.

این خیر کتابخانه ساز با عنوان اینکه خیلی‌ها انجمن خیرین کتابخانه ساز را نمی‌شناسند، اضافه کرد: انجمن خیرین کتابخانه ساز و خدمات، فعالیت‌ها آن باید در رسانه ملی معرفی شود.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار