طلبگی بهترین دوره خودسازی است

نماینده، ولی فقیه در گیلان طلبگی را دوره خودسازی توصیف کرد و گفت: تقوای طلبه بسیار مهم است، زیرا نگاه به عالمان دین انسان را به یاد خدا می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان در مراسم آغاز دوره دوم تکمیلی تابستانی طلاب حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) با تبریک به طلاب این دوره گفت: طلاب سرمایه‌های آینده کشور هستند.

وی با ۳ توصیه به طلاب، افزود: تقویت اراده در طلبه حائز اهمیت است بنابراین طلاب باید برای خودسازی اراده داشته باشند.

امام جمعه رشت، طلبگی را دوره خودسازی توصیف کرد و گفت: تقوای طلبه بسیار مهم است، زیرا نگاه به عالمان دین انسان را به یاد خدا می‌اندازد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه تمام جوانب مقام معظم رهبری انسان را به یاد خدا می‌اندازد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب زندگی ساده و زیبا دارد ضمن اینکه در دفاع از حقوق ملت محکم، استوار و قاطع است.

وی، اراده برای فراگیری دانش و عالم شدن را دومین ویژگی طلبه برشمرد و خاطرنشان کرد: سومین ویژگی طلبه خدمت به بندگان خدا است، زیرا مردم عالمان خدمتگزار را دوست دارند.

نماینده، ولی فقیه در گیلان، خدمتگزاری به مردم را از ویژگی طلاب در نظام ولایی دانست و تصریح کرد: طلاب باید خدمت به بندگان خدا را سرمنشا اراده خود قرار دهند.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به تصدی بعضی از مسئولان، افزود: بعضی از افراد مسئولیتی را که به عهده می‌گیرند آن قدر دلبسته به آن پست می‌شوند که دیگر متولیان امور نمی‌توانند آنان را تغییر دهند و اگر جابه جایی صورت گیرد ادعا می‌کنند به آن‌ها ظلم شده است.

وی همچنین به روایتی از امام رضا (ع) مبنی بر قدرداشتن نعمت سلامتی اشاره کرد و یادآور شد: با نعمت‌های خدا خوش همسایگی کنید و از آن خوب بهره ببرید.

انتهای پیام/آ

طلاب خدمت به بندگان خدا را سرمنشاء اراده خود قرار دهند

برچسب ها: حوزه علمیه ، طلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.