خاش قطب تولید محصولات کشاورزی و شیلاتی سیستان و بلوچستان است

فرماندار خاش گفت: این شهرستان در حوزه‌های کشاورزی، دامی، شیلاتی، پرورش زنبور عسل، گلخانه و ... قطب مهم تولیدی در سیستان و بلوچستان بوده و دارای ظرفیت و قابلیت‌های بالا و برجسته‌ای است که کمتر می‌توان آن را در نقاط دیگر استان مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،صاحب گل صالحی فرماندار خاش  در حاشیه بازدید از مناطق گوهرکوه، چاه احمد، تودک و گلنگور در حوزه نوک آباد خاش به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان به جز ظرفیت مرز و گردشگری تفتان، پیرگل، ایرندگان، کارواندر و ... افزون بر ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی با تولید سالانه افزون بر ۳۰۰ هزار تن انواع محصول سهم عمده‌ای را در تامین نیاز‌های استان و کشور داشته و از جایگاه ممتاز استانی برخوردار است.

وی بیان کرد: خاش با داشتن ۲ سایت پرورش ماهی ۱۰۰ هزار قطعه ای، ۴۰ واحد مرغداری، افزون بر ۵۰۰ هزار راس دام سبک و چند هزار راس دام سنگین، پرورش مرغ بومی، تولید عسل و ... سهم عمده‌ای در تولید و اشتغال دارد به عنوان قطب مهم تولیدی در سیستان و بلوچستان مطرح است.

فرماندار خاش ادامه داد: بسیار خرسندیم که مردم خاش در تولید، عرضه گوشت مرغ، بز و گوسفند، گاو، شتر، عسل و ... خودکفا شده اند و با نقش آفرینی موثر توانسته اند بخشی از نیاز‌های مردم سیستان و بلوچستان را تامین کنند.

وی افزود: هدفگذاری مسئولان دولتی برای رونق تولید و اشتغال با رویکرد حمایت از سرمایه گذاران پرتوان بومی صورت گرفته و تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب و برآورده کردن نیاز‌های کشور با گسترش تولیدات داخلی به کار خواهیم گرفت.

صالحی اظهار داشت: در هر نقطه شهرستان خاش استعداد، ظرفیت، توانمندی، روحیه جهادی مردم برای خدمت و وجود کارگاه‌های توسعه، عمران و آبادانی را مشاهده می‌کنیم که همه این‌ها از برکات نظام اسلامی است.

انتهای پیام/گ

تولید محصولات شیلاتی در خاش

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.