تقلای واشنگتن برای دچار نشدن به عاقبت انگلیسی‌ها؛

پنتاگون کشتی‌های آمریکایی در خلیج‌فارس را اسکورت می‌کند!

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد کشتی‌ها و هواپیما‌های جنگی این کشور در خلیج‌فارس، کشتی‌های آمریکایی را اسکورت خواهند کرد.

پنتاگون کشتی‌های آمریکایی در خلیج‌فارس را اسکورت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «مارک اسپر» وزیر دفاع جدید آمریکا گفت نیرو‌های نظامی این کشور کشتی‌های تجاری آمریکا را در خلیج فارس اسکورت خواهند کرد.

بنابر گزارش واشنگتن اگزمینر، اسپر تنها سه ساعت پس از شروع به کارش در پنتاگون گفت: «کشتی‌هایمان را تا حدی که خطر‌ها در این منطقه اقتضا می‌کند اسکورت خواهیم کرد. فرض ما آن است که سایر کشور‌ها خودشان کشتی‌هایشان را اسکورت خواهند کرد».

به گفته اسپر، نیرو‌های دریایی و هوایی آمریکا انتظار نمی‌رود در کنار یا پشت سر کشتی‌های تجاری این کشور که از تنگه هرمز عبور می‌کنند باشند، بلکه در دسترس کشتی‌های آمریکایی خواهند بود و وضعیت را در صورت لزوم کنترل خواهند کرد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه از ائتلاف چند کشور اروپایی برای راه‌اندازی یک ماموریت مشترک دریایی در تنگه هرمز برای تقویت امنیت کشتی‌های خود حمایت کرد و مدعی شد: «همه در حال ارسال یک پیام هستیم: آزادی رفت و آمد در تنگه».

بحث بر سر تنش‌ها در تنگه هرمز از جمعه گذشته که یک نفتکش انگلیسی به علت نقض مقررات بین‌المللی در آب‌های سرزمینی ایران متوقف شد، بالا گرفت. این درحالی است که حدود سه هفته پیش مقامات جبل الطارق اعلام کردند یک نفتکش حامل نفت ایران به دست نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در این منطقه توقیف شده است. دولت جبل الطارق مدعی شد نفتکش «گرِیس-١» علی‌رغم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه حامل ۲.۱ میلیون بشکه نفت سبک ایران برای تحویل به یک پالایشگاه در سوریه بوده است. ایران بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی مقامات انگلیس و جبل‌الطارق را رد و اعلام کرده است این نفتکش از نظر فنی امکان پهلوگرفتن در بندری که انگلیس به آن اشاره می‌کند نداشته است. با این حال گریس ۱ با گذشت حدود سه هفته در توقیف انگلیس قرار داد.

آمریکا از این اقدام انگلیس بسیار استقبال کرد و جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور، در این خصوص گفت: «توقیف نفتکش (گریس ۱) توسط انگلیس هدیه چهارم ژوئیه به آمریکا بود».

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ناتو ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صابر- 29-29
۱۱:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
از حالا به شما تذکر میدهیم ، مواظب خودتان باشید . اگر از هوا - خشکی - دریا ، به اندزۀ بال یک مگس تجاوز کنید ، نابود شده اید ، مدافعان ما وسلاحهای پیشرفته ما ، خیلی حساس هستند . وقابل کنترل نمیباشند ، تنها راهش این است ، خطا نکنید ها به شما گفتیم ها ...
آخرین اخبار