الزام داشتن اظهارنامه برای ورود بیش از ۱۰ هزار دلار ارز به کشور

دبیر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: برای ورود بیش از ۱۰ هزار دلار ارز توسط اتباع افغانستان به کشور داشتن اظهارنامه الزامی است.

الزام داشتن اظهارنامه برای ورود بیش از ۱۰ هزار دلار ارز به کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رسول فرزاد فرد دبیر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: برای ورود بیش از ۱۰ هزار دلار ارز توسط اتباع افغانستان به کشور داشتن اظهارنامه الزامی است در غیر این صورت در مبادی رسمی به عنوان ارز قاچاق ضبط می‌ شود.

او در کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: ممانعت از ورود هرگونه کالا و ارز قاچاق به منظور  ایجاد امنیت و کوتاه کردن دست سودجویان و دلالان است.

دبیر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: مبارزه با قاچاق اقدام بزرگی است که تنها توسط دولت، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی محقق نمی‌‍شود بلکه این مبارزه همت همگانی را می‌طلبد.

فرزاد فرد افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید وظیه ذاتی خود را انجام دهند و با یک مدیریت صحیح از این امر مهم جلوگیری کنند.

او ادامه داد: برخورد و جمع آوری کالا‌های قاچاق که بخش عمده‌ای از سهم بازار داخلی را به خود اختصاص داده، می‌تواند بستر و زمینه را برای تولید و فروش داخلی فراهم نماید و در این برهه حساس در بحث مقابله با تحریم می‌تواند تاثیرگذار باشد.

دبیر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: لازم است مدیران اجرایی پس از کشف کالا‌ها بلافاصله جهت تشکیل پرونده قضایی اقدام و در خصوص کالا‌های فسادپذیر با دستور قضایی قبل از حکم نهایی اقدام کنند.


تایباد کانون اقتصادی استان


محسن سیاح فرماندار تایباد گفت: باوجود گمرک دوغارون و اهمیت این شهرستان به عنوان کانون اقتصادی استان، لازم است کلیه دستورالعمل‌های قانونی و اقدامات پیشگیرانه باتوجه به اهمیت موضوع مبارزه باقاچاق، تمامی دستگاه‌های اجرائی مرتبط، باعزم جدی دنبال کنند.

او تصریح کرد: مبارزه و تدابیر پیشگیرانه و ممانعت از ورود هرگونه کالا و ارز قاچاق، بستر ناامنی را برای قاچاقچیان فراهم کرده و این مسأله نقش موثری در جلوگیری از این معضل اجتماعی دارد.

فرماندار تایباد گفت: رانندگان خودرو‌های ترانزیت برای ورود به کشور از طریق مرز دوغارون باید تمام قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران شامل داشتن مدارک لازم، تردد بر اصول تعریف شده، سلامت کامل خودرو و... را رعایت کنند.

سیاح افزود: یکی از موضوعات مهم در خصوص قاچاق کالا در این معبر رسمی، قاچاق سوخت است که با نظارت و کنترل بیشتر این مهم مرتفع خواهد شد و خرده‌فروشان و واسطه‌گران جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام//ف.غ
 

خارج کردن سرمایه‌های ملی از کشور تبعات منفی  بدنبال دارد

برچسب ها: قاچاق ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.