معلمان مهمان سرمایه خوزستان محسوب نمی‌شوند

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس گفت: معلمان سرمایه استان محسوب نمی‌شوند و کمبود‌های آموزشی را مرتفع نمی‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  قاسم ساعدی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس گفت: انتقال معلم از استان‌های معین به خوزستان را قبول نداریم، زیرا این معلمان سرمایه استان محسوب نمی‌شوند و کمبود‌های آموزشی را مرتفع نمی‌کند و استان با این همه ریزگرد، سیلاب و چالش‌هایی که یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد و همه این مشکلات وقت تحصیل دانش آموزان را کاهش می‌دهد، ولی باز هم با کمبود معلم مواجه است.

وی افزود: خوزستان یعنی ایران و کشور ایران در خوزستان خلاصه می‌شود چرا که این استان شریان حیاتی کشور است و هنوز در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش کمبود‌های شدیدی دارد.

ساعدی بیان داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان یک تالار مناسب در شأن فرهنگیان و معلمان ندارد؛ در حالی که باید حداقل یک سالن ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفره را داشته باشد.

کمبود امکانات آموزشی در خوزستان

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس ادامه داد: امروز دانش آموزان خوزستانی در مکانی با شرایط اقلیمی گرم و مکانی بدون کولر، عرق می‌ریزند و بعد در کنکور با استان‌های خوش آب و هوا با هوای خنک رقابت می‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: ترجیح می‌دهیم کلاس‌های درس خوزستان خالی باشد، ولی از نیرو‌های خرید خدمات آموزشی استفاده نکنیم که آموزش فرزندان این مرز و بوم در دست پیمانکاران خصوصی قرار بگیرد و یکی از بهترین راه حل‌های افزایش کیفیت آموزشی توجه به به روزرسانی معلمان استان و برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر برای آن‌ها است.

ساعدی گفت در شهرستان‌های اندیکا، ایذه، صیدون، باغملک، رامهرمز، دشت آزادگان، هویزه و بندرامام یا حتی اهواز روستا‌های محرومی داریم که نه سیل زده هستند و نه زلزله زده و کسی به آن‌ها توجهی نمی‌کند.

وی اظهار داشت: برخی مدارس عشایری سال‌های متمادی در خانه‌های استیجاری کلاس درس دارند، و ساخت و ساز برخی مدارس روی زمین مانده  از وزارت آموزش و پرورش درخواست داریم که همه پروژه‌های نیمه کاره مدرسه سازی در استان خوزستان را با یک نگاه ویژه تکمیل کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.