تمام فرایند‌های نظام مالیاتی کشور الکترونیکی شده است، اما روح حسابرسی و دادرسی مالیاتی بصورت سنتی انجام می‌شود.

فرایند نظام مالیاتی الکترونیکی, روح حسابرسی و دادرسی سنتی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، امید علی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سازمان مالیاتی کشور به دنبال طراحی و راه اندازی سامانه متمرکز مودیان مالیاتی است.

او تصریح کرد: طرحی برای مشخص شدن اموال و دارائی‌های ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها به مجلس داده شد، اگر چه این طرح اجرایی شده است، اما این قانون هنوز به صورت شایسته از سوی بعضی ارگان‌ها انجام نشده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تمامی خرید و فروش شرکت‌ها و ادارات باید از این سامانه تعریف شود و تا این اتفاق صورت نگیرد مالیات هوشمند اتفاق نخواهد افتاد.

پارسا افزود: فعالیت آزاد طبق قواعد مناسب کلید توسعه است و در این راه باید برنامه‌ها و قواعد شفاف نوشته شود و تضمین و انگیزه به همراه داشته باشد و با حمایت مشروط، محدود، کاهنده، تضمین شده و بدون قید و شرط از تولید کننده واقعی می‌توانیم در راه توسعه کشور گام برداریم و سازمان مالیاتی به دنبال همین توسعه است.

حجت السلام والمسلمین پژمانفر رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی  گفت: امروز تولیدکنندگان نیز فرار مالیاتی را جرم می‌دانند و تمام وظیفه خود را در حوزه مالیات به خوبی انجام می‌دهند و در راه شفاف سازی نباید حس نامناسب داشته باشیم.

او تصریح کرد: ما کشور را به دلیل داشتن نفت گران اداره می‌کنیم چرا که هزینه‌های دولت از درآمدهایش زیاد است و نباید تمامی هزینه‌ها را بر گردن مودیان بگذاریم.
 
انتهای پیام//م.ی

سازمان مالیاتی به دنبال توسعه اقتصادی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار