لزوم کمک فرمانداری رابر برای کنترل آفت کرم خراط در این شهرستان

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: کنترل آفت کرم خراط در شهرستان رابر با همکاری فرمانداری این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  کریمقاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: جلسه شورای اداری این شهرستان با محوریت مبارزه تلفیقی با کرم خراط با حضور پور خاتون معاون تولیدات گیاهی، طاهری مدیر حفظ نباتات، لطفعلی زاده مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و سرهنگ عسکرپور رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان در محل فرمانداری شهرستان رابر برگزار شد.

در این جلسه امیرحیدری فرماندار شهرستان گفت: با توجه به اینکه گردوی شهرستان رابر هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت دارای رتبه بالایی در کشور است و از طرفی سطح زیر کشت بالای این محصول در شهرستان، آن را به مهمترین محصول کشاورزی و مهمترین منبع درآمد کشاورزان شهرستان تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر آفت کرم خراط به شدت عملکرد این محصول را کاهش داده، افزود:به این جهت مبارزه با این آفت در الویت کاری قرار دارد تا هم بتوان کمیت تولید گردوی این شهرستان را حفظ کرد و هم بتوان درآمد باغداران و کشاورزان را افزایش داد.

در ادامه پور خاتون اظهار داشت: امروزه بحث اشتغال و تولید در بخش کشاورزی موضوعی نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت و آن را نادیده گرفت و تحریم‌ها نیز در سال‌های اخیر روی مایحتاج اصلی مردم تمرکز کرده است و همین امر در بحث کشاورزی وظیفه‌ی مارا سنگین‌تر کرده است و ما باید در این امر تلاش خود را دو چندان کنیم.

وی افزود: از این بابت شهرستان رابر که مزین هست به تولید بهترین گردو در استان جا دارد تلاش‌های خاص در حوزه باغات گردوی شهرستان انجام شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان اظهار کرد: متاسفانه استان کرمان بیش از ۱۵ سال درگیر خشکسالی‌های متعدد بوده و یکی از آثار آن ظهور و طغیان آفاتی نظیر کرم خراط بوده که امروز می‌بینیم تولید گردو در باغات شمال استان غیر اقتصادی شده به همین منظور سعی خودمان را متمرکز کردیم روی مبارزه با این آفت در شهرستان رابر و تجربه خوبی در این زمینه در شهرستان بردسیر داشتیم که آفت کرم خراط در این شهرستان مدیریت شد.

پور خاتون با اشاره به اینکه همین طرح را در شهرستان رابر به مرحله اجرا خواهیم گذاشت و این امر توجه ویژه فرماندار و همکاری گسترده بسیج سازندگی را می طلبد، اذعان داشت: در صدد تنظیم تفاهم نامه بین سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان هستیم تا این آفت در این شهرستان کنترل شود.

انتهای پیام/ی

کنترل آفت گردو در رابر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار