آیا نسخه هیبریدی کوروت C8 تولید می‌شود؟

نسل هشتم مدل کوروت که به تازگی معرفی شده است، دارای نسخه‌های متفاوتی بود، یکی از قابل انتظارترین نسخه‌های کوروت مدل الکتریکی با پیشرانه هیبریدی است.

ایا نسخه هیبریدی کوروت C8 تولید می‌شود؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شورلت پس از آن که از سال ۲۰۱۴ تولید نسل هفتم مدل معروف کوروت را آغاز کرد، مانند همیشه نسخه‌های مختلفی از این خودرو را ساخته و عرضه بسیار موفقی در بازار داشت. حال پس از ۵ سال زمان آن رسیده بود که نسل بعدی کوروت معرفی شود، این اتفاق چند روز پیش رخ داد و از نسل هشتم کوروت با نام سری C8 توسط شورلت رونمایی شد، البته این مدل در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آید، اما طبیعتا قبل از عرضه، طراحی، مشخصات و قیمت آن به معرض عموم گذاشته شد.

کوروت C8 نیز مانند مدل‌های پیشین خود، در نسخه‌های مختلفی تولید خواهد شد، البته تا کنون تعداد، انواع و مشخصات نسخه‌های کوروت C8 اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود حداقل یه نسخه بالارده و یک نسخه معمولی از کوروت C8 ساخته شود. اما جذاب‌ترین و مورد انتظارترین نسخه احتمالی کوروت C8 مدل الکتریکی با پیشرانه هیبریدی خواهد بود که شایعات عرضه آن از همان ساعات اولیه معرفی کوروت C8 مطرح شد. به همین جهت یکی از خبرنگاران Autocar در مصاحبه با یکی از اعضای تیم فنی کوروت از تولید و مشخصات پیشرانه این مدل جویا شد که عضو تیم فنی کوروت از پاسخ به این سوال امتناع کرد. بر اساس شایعات در تولید نسخه هیبریدی کوروت C8 شبهه‌ای وجود ندارد، اما استفاده از ژنراتور متحد با پیشرانه وسط این خودرو یا بهره بردن از موتور‌های الکتریکی جداگانه بر روی محور جلو، یکی از اصلی‌ترین سوالات خبرنگاران در مراسم معارفه نسل هشتم کوروت بود.

ایا نسخه هیبریدی کوروت C8 تولید می‌شود؟

ایا نسخه هیبریدی کوروت C8 تولید می‌شود؟

پیشرانه متحد یا موتور‌های الکتریکی جداگانه؟

هر کدام از این دو مورد مزایا و معایب خود را دارند که در عملکرد و بازدهی کوروت هیبریدی تاثیرگذار است، به طور مثال کوروت C8 دارای دیفرانسیل چرخ‌های عقب است، این مورد تا حد زیادی بازدهی خودرو را کاهش می‌دهد، به همین جهت استفاده از موتور‌های الکتریکی مجزا برروی چرخ‌های جلو، مدل هیبریدی را به دیفرانسیل چهار چرخ تبدیل می‌کند که موجب افزایش سرعت و عملکرد خودرو می‌شود، از طرفی با این کار فضای صندوق جلو تا حد زیادی کاهش می‌یابد، به‌خصوص آن‌که جای دیگری نیز برای گذاشتن وسایل همراه، وجود ندارد. اما از دیگر نکات مثبت این نوع طراحی آن است که با دیفرانسیل چهار چرخ و افزایش بازدهی خودرو، وزن اضافه شده برای باتری موتور‌های الکتریکی نیز خنثی می‌شود و تاثیر منفی برروی سرعت خودرو نمی‌گذارد.

ایا نسخه هیبریدی کوروت C8 تولید می‌شود؟

ایا نسخه هیبریدی کوروت C8 تولید می‌شود؟

ایا نسخه هیبریدی کوروت C8 تولید می‌شود؟

ایا نسخه هیبریدی کوروت C8 تولید می‌شود؟

ایا نسخه هیبریدی کوروت C8 تولید می‌شود؟

شورلت در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۵ یک علامت تجاری با نام کوروت E-Ray را ثبت کرد، تولید این مدل تا سال ۲۰۱۹ تمدید شد و حال با معرفی نسل جدید کوروت، پیش‌بینی می‌شود که به زودی مدل کوروت هیبریدی E-Ray نیز به بازار عرضه شود


بیشتر بخوانید:همکاری BMW با شرکت بازی سازی چینی برای توسعه خودروهای خودران 


انتهای پیام/

انتظار برای نسخه هیبریدی کوروت C8

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار