افزایش ۶ درصدی مصرف برق در بروجرد

مصرف برق مشترکان این شهرستان در هفته جاری حدود ۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیر امور توزیع برق بروجرد گفت: با توجه به افزایش مصرف برق در این شهرستان و افزایش شدت گرما و افزایش دمای هوا مصرف برق به ویژه در بخش خانگی افزایش یافته است.

محمدعلی خسروی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان برق مصرفی در این شهرستان از ۱۳۰ مگاوات در روز به ۱۳۹ و حتی ۱۴۰ مگاوات افزایش سیافته و این امر موجب شده تا با هماهنگی مدیریت برق لرستان غیر از روز‌های پنجشنبه و جمعه در دیگر روز‌های هفته شاهد اعمال خاموشی در نقاط مختلف شهر بر اساس ببرنامه زمانبندی شده باشیم.

وی گفت: متأسفانه به دلیل رکوردشکنی افزایش مصرف برق کشور و رسیدن به مرز ۵۸ هزار مگاواتی اعمال خاموشی به منظور تعمیرات همزمان انجام شده است.

مدیر امور برق بروجرد افزود: افزایش یک درجه‌ای دمای هواموجب می‌شود تا یک هزارو ۵۰۰مگاوات مصرف برق در کشور بالا می‌رود و بر اساس گزارش هواشناسی حداکثر زمان خاموشی تابستان امسال تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد.

خسروی ادامه داد: شهروندان تنها با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی می‌توانند به کاهش خاموشی‌های امسال طی دو ماه آینده کمک بسزایی کنند.

وی با اشاره به اینکه کولر‌های آبی وگازی حدود ۴۰ درصد مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند، اضافه کرد: در صورتی که مشترکان از دورکند کولر‌های آبی و برنامه ۲۵ کولر‌های گازی در این ایام استفاده کنند مصرف برق حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و اگر درجه کولر گازی روی ۱۸ باشد مصرف برق ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیر امور برق بروجرد گفت: همچنین اگر هر مشترک اقدام به خاموش کردن حداقل روزانه یک لامپ ۱۰۰ مگاوات درساعات اوج مصرف (۱۱ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۳) نماید مشکل خاموشی نخواهیم داشت و شاهد صرفه جویی روزانه ۱۴ مگاوات برق معادل ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش تعرفه برق مصرفی درتابستان خواهیم بود.

خسروی با بیان اینکه شهرستان بروجرد ۱۴۳ هزار مشترک برق در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و اداری و کشاورزی دارد گفت: ۳۸ درصد مصرف برق در بروجرد در بخش خانگی، ۳۰ درصد صنعت، ۱۳ درصد کشاورزی و ۱۹ درصد بخش تجاری و عمومی است.

وی تاکید کرد: مشترکین بخش خانگی با صرفه جویی ۱۰درصدی می‌توانند ۳۰ درصد از پیک مصرف برق در طول فصل گرما را کاهش دهند.

انتهای پیام/د

افزایش ۶ درصدی مصرف برق در بروجرد

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار