جزییات مرگ میلیون‌ها بچه ماهی در تالاب هامون / این ماهی فاقد ارزش غذایی واقتصادی هستند

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان در خصوص انتشار تصاویر مرگ میلیون‌ها بچه ماهی در دریاچه هامون گفت: بعضی از ماهی‌هایی که در تالاب تلف شدند ارزش غذایی و اقتصادی ندارند.

جزییات مرگ میلیون‌ها بچه ماهی در تالاب هامون / این ماهی فاقد ارزش غذایی واقتصادی هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  از روز گذشته تصاویر تلف شدن حجم زیادی بچه ماهی در دریاچه هامون و حاشیه کوه خواجه در فضای مجازی در حال انتشار است.

پور مردان مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان  در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بحمدلله امسال بعد از سال‌ها خشکسالی آب بسیارخوبی وارد تالاب هامون شد همراه با آب شاهد ورود تناژ بالایی از صید ماهی‌ها بودیم.

وحید پورمردان ادامه داد: با ورود آب از افغانستان ماهی‌هایی در واقع وارد منطقه شد که موجب اشتغال برای صیادان شد که در ماه‌های گذشته وضعیت صید وصیادی رونق بسیار خوبی گرفته بود.

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در کنار وردی آب ماهی هاکه باارزش اقتصادی بودند یک سری ماهی‌هایی به نام (هرز ماهی) که فاقد هرگونه ارزش غذایی و اقتصادی هستند هم وارد کشور شد که در ادوار گذشته همواره این اتفاق می‌افتاده که با ورود آب این ماهی می‌آمدند و در واقع با گذشت زمان این چاله‌ها و گودی‌های تالاب هامون آب که تبخیر می‌شده این ماهی‌ها کف گودی‌ها می‌ماندند.

او ادامه داد: متاسفانه عده‌ای از شهروندان که در واقع اطلاعی از ارزش غذایی این ماهی‌ها ندارند و نمی‌دانند این ماهی‌ها هرساله واردتالاب هامون می‌شده اقدام به گرفتن ویدیو می‌کنند و از نزدیک لنز دوربین گوشی‌ها اندازه ماهی درشت به نظر می‌رسد، اما درواقع طول این ماهی‌ها ۱۰-۱۲ سانت بیشتر نیست.

او بیان کرد: این ماهی فاقد ارزش غذایی و شیلاتی و فقط کاربرد پودرماهی داره بعد از خشک شدن تالاب هامون خیلی از حاشیه نشینان تالاب هجوم می‌آورند و این ماهی‌ها را جمع اوری می‌کنند و به کارخانه پودر ماهی می‌فروشند.

او افزود: دستگاه‌های متولی از جمله سازمان شیلات می‌توانند به صورت تخصصی در این باره اظهار نظر کنند.

انتهای پیام/ع

مرگ میلیون‌ها بچه ماهی در تالاب هامون

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار