سیستان و بلوچستان قطب تامین بچه ماهی شرق کشور می‌شود

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی)گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شد این استان به قطب تامین بچه ماهی گرمابی شرق کشور تبدیل شود.

سیستان و بلوچستان قطب تامین بچه ماهی شرق کشور می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محبعلی سیستانی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) اظهار داشت: با توجه به تجربه موفق به وزن رسانی بچه ماهیان گرمابی در سالجاری نتایج امیدوار کننده‌ای در تولید بچه ماهی توسط جوامع روستایی استان رخ داده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ قریب به نیم میلیون بچه ماهی گرمابی در سیستان و بلوچستان توسط این جوامع در استخر‌های خاکی دو منظوره تولید شده است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: به جهت حمایت از بخش خصوصی، دوره‌های آموزشی مرتبط برگزار و مقرر شده در سال آتی توزیع لارو ماهیان گرمابی و بخشی از غذای لاروی به صورت ترویجی در اختیار متقاضیان با هدف توانمند سازی جوامع روستایی قرار گیرد.

وی بیان کرد: هدف میان مدت اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان در یک دوره چهار ساله رسیدن به تولید سالانه پنج میلیون بچه ماهی خواهد بود تا علاوه بر تامین نیاز استان به بچه ماهی بخشی از نیاز چهار استان همجوار شامل کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و هرمزگان نیز تامین شود.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان قطب تامین بچه ماهی شرق کشور می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار