امام جمعه خوی؛

حاکمان آمریکا در مقابله با ایران اسلامی به بن بست رسیدند

امام جمعه خوی گفت: حاکمان آمریکا در مقابله با ایران اسلامی به بن بست رسیدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بدعهدی کشور‌های اروپایی گفت: رییس جمهور آمریکا علت خروج از برجام را وادار سازی ایران به مذاکره جدید و بر اساس منافع نامشروع آمریکا اعلام کرد لکن تاکنون هر چه توان داشتند به کار بردند.
 
خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به اینکه آن‌ها به دلایلی ازجمله پاسخ و موضع گیری قاطع و عزتمندانه مقام معظم رهبری به درخواست مذاکره ترامـپ توسـط نخـست وزیر ژاپـن، ساقط کردن پهباد گران قیمت و جاسوسی آمریکا به وسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خـلیج فارس، کاهش دادن تعهدات خـود به برجـام به دنبال خروج آمریکا و بدعهدی اروپاییان به بن بست رسیدند.
 

او همچنین ادامه داد:تروریست اعلام کردن نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه به دنبال تروریست خواندن سپاه پاسداران از سـوی آمـریکا، توقیف کشتی انگلـیسی به دنبـال دزدیـدن کشتی ایران توسط انگلیس به دستور آمریکا، دستگیری و محاکمه ۱۷ جاسوس سازمان سیا توسط وزارت اطلاعات ایران اسلامی از جمله اقدامات قاطع و کوبنده جمهوری اسلامی به توطئه‌های آمریکا و بدعهدی‌های کشور‌های اروپایی بود.


جایگاه و برکات اقامه نماز جمعه در فرهنگ اسلام

 
حجت الاسلام شکوری با تبریک سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران با حکم رهبر کبیر انقلاب قدس سره و به امامت مرحوم آیت ا.. طالقانی گفت: موضوع نماز جمعه و مباحث مربوطه تقریبا در تمامی کتب فقهی استدلالی و رساله‌های عملیه فق‌ها و کتب حدیثی بصورت مبسوط بیان شده است و جمعی از فق‌ها رساله‌های مستقلی در زمینه نماز جمعه تدوین کرده اند.
 
خطیب نماز جمعه خوی ادامه داد:جواهرالکلام که کتاب فقهی استدلالی که بیش از ۳۶۰ صفحه در مورد نماز جمعه بحث کرده و مستدرک الوسایل که کتاب حدیثی است ۱۱۹ صفحه فقط روایات مربوط به نماز جمعه را ذکر فرموده است.

خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به اقامه بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در سطح کشورگفت: تبیین و تشریح معارف دینی به میلیون‌ها نفر از نمازگزاران جمعه در سطح کشور، اطلاع رسانی و تحلیل اخبار، حوادث و اتفاقات مربوط به ایران و جهان اسـلام ، تبیـین، تـشریح و تحلیل مواضع و توصـیه‌ها و پیامهای، ولی امر مسلمین در حوادث و مناسبت‌ها، تشریح اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و نـظام جـمهـوری اسـلامـی ازجمله ثمرات و برکات نماز‌های جمعه هستند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.