امنیت خلیج فارس، خط قرمز ایران

امام جمعه تبریز، امنیت پایدار خلیج فارس و تنگه هرمز را خط قرمز ایران دانست.

امنیت خلیج فارس، خط قرمز ایرانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه‌های نمازگفت: ملت ایران از اقدام قانونی و به موقع نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توقیف نفت کش متخلف انگلیسی، قاطعانه حمایت می‌کند.


وی افزود: به دنیا اعلام می‌کنیم هرگونه اقدام متکبرانه، تحریک کننده و خارج از قوانین بین المللی در خلیج فارس و تنگه هرمز از سوی مستکبران جهان پاسخ قاطع و دندان شکنی از سوبی مردم ایران خواهد داشت.


خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: حفظ مصالح ملی و امنیت منطقه خلیج فارس که مطالبه‌ای جهانی است، اولویت ایران در این منطقه هست و سپاهیان مقتدر اجازه نمی‌دهند حضور متکبرانه سلطه طلبان آن را خدشه دار کند.


حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب به دولت برای تنظیم بازار و ارتقاء رفاه عمومی گفت: معظم له در پیام نوروزی امسال هم مشکلات اقتصادی را مشکل اصلی کشور دانستند و تصریح کردند مشکلات موجود مربوط به مدیریت‌های ضعیف و نارسا در حوزه اقتصادی کشور است که باید تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شود و آثار آن در زندگی مردم مشهود باشد.


نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور در سال ۵۸ گفت: یکی از مباحث بسیار مهم در برگزاری نماز جمعه رابطه و نسبت امامت جمعه با مردم و مفهوم متعالی ولایت است.


وی افزود: مفهوم ولایت از متعالی‌ترین آموزه‌های قرآنی فرهنگ ناب اسلام است، اما فهم ریشه‌ای آن در بین امت اسلامی مغفول واقع شده است.


حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اضافه کرد: فهم ریشه‌ای مفهوم متعالی ولایت حلاّل همه مشکلات است.


خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه برای بازشناسی مفهوم متعالی ولایت باید مبانی جامعه اسلامی باز تعریف شود ادامه داد: در جامعه اسلامی باید قوانین الهی حاکم باشد و همه مسائل اجتماعی، اقتصاد، حقوق باید براساس موازین الهی و اسلامی و انسانیت محور همه فعالیت‌ها باشد.


نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به تماس‌ها و شکایات مکرر مردم تبریز از قطعی آب آشامیدنی منازل خود گفت: در کنار اینکه مردم ما باید در مصرف بهینه آب بسیار توجه داشته باشند از مسئولان اداره آب و فاضلاب تبریز می‌خواهیم برای رفع مشکلات مردم تلاش مجدانه داشته باشند.


خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌ها با تاکید بر اینکه در انتخاب افراد اصلح برای حضور در صندلی‌های سبز مجلس شورای اسلامی باید آگاهانه و هوشیارانه عمل کنیم گفت: کسانی در کارزار انتخاب حضور دارند که برای تبلیغات خود هزینه‌های میلیارد صرف می‌کنند که باید از این افراد سوال شود که در طول یک دوره چهار ساله خدمت چقدر درآمد خواهید داشت که به این میزان هزینه می‌کنید؟!


حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم همچنین به سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: این سفر رویداد تاریخی بزرگی برای ما بود و امیدواریم بار دیگر مردم آذربایجان افتخار میزبانی از حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز را داشته باشند و چشم این خطه از ایران اسلامی به قدوم مبارک ایشان منور شود.

انتهای پیام/

حفظ مصالح ملی و امنیت منطقه خلیج فارس که مطالبه‌ای جهانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.