خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

نماز جمعه نشانه مؤمن است

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: نماز جمعه نشانه مؤمن است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز چهارم مرداد ۹۸ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برگزاری این کنگره هفتگی اسلامی از برکات نظام جمهوری اسلامی است که علاوه بر ابعاد سیاسی و معنوی آن برای بسیاری از افراد حکم حج و زیارت خانه خدا را دارد.

او افزود: اگر کسی سه جمعه پی در پی در شرکت در نماز جمعه سستی کند دیگر نمی‌توانند بگویند مؤمن است، زیرا نماز جمعه نشانه مؤمن می‌باشد و در سوره جمعه ۱۱ بار بر برپایی نماز جمعه تأکید شده است.

نکونام اضافه کرد: ائمه جمعه هم باید برای خدا و نه خوشایند افراد حرف بزنند، بلکه ضروریات جامعه را بیان کنند و با رفع ابهامات و دسیسه‌های دشمن به مردم آگاهی رسانی کنند.

او ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر دو جنبه دارد که در جنبه حکومتی و تشکیلاتی آن دستگاه‌های دولتی قضایی، امنیتی و اجرایی باید در استقرار این فریضه دینی فعال باشند، زیرا خدا می‌فرماید آن‌هایی را که در زمین مقتدر می‌کنیم پس از استقرار برحکومت اولین وظیفه شان امر به معروف و نهی از منکر است.

نکونام گفت: اگر دستگاه‌های دولتی به وظیفه خود عمل نکردند یا فعالیت آن‌ها در استقرار امر به معروف و نهی از منکر کافی نباشد، باید مردم دست به کار شوند تا دین در جامعه کمرنگ نشود و فساد حاکم نگردد که جامعه بی دین و فاسد به سر منزل مقصود نخواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷ افزود: این عملیات علیه منافقان کوردل انجام شد و این نفاق از گذشته تا کنون جمهوری اسلامی را تهدید کرده است تا جایی که در دول استکباری از رئیس جمهور تا نخست وزیر و مجلس و همه کارشناسان سیاسی در برابر این انقلاب نورانی قرار گرفتند، اما راه به جایی نبردند.

نکونام توقیف نفتکش انگلیسی در آب‌های ایران را نشانه اقتدار کشور در حفظ تمامیت ارضی دانست و اضافه کرد: آمریکایی‌ها و بازیگردان آن‌ها یعنی انگلیس، به اقتدار ایران پی بردند و حضور سربازان ایرانی بر روی این کشتی نفتکش نشان داد که مردم این کشور در حفظ آب و خاک میهن اسلامی ذره‌ای کوتاه نخواهند آمد.

انتهای پیام/ف

نماز جمعه از برکات نظام اسلامی

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.