پایان طرح واکسیناسیون تب برفکی گاوی در شهرستان زیرکوه

حدود هزار راس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

 فلکی رئیس دامپزشکی شهرستان زیرکوه  رد گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در  طرح واکسیناسیون که به صورت سراسری و رایگان صورت گرفت تعداد ۹۵۶ راس گاو و گوساله از جمعیت دام سنگین شهرستان زیرکوه واکسینه شدند.

او افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است و دارای علائمی هم چون زخم دهانی، ریزش بزاق ،  تب، بی اشتهایی، کاهش تولید شیر، لنگش و ... می‌باشد.

 فلکی اظهار کرد: در این طرح واکسیناسیون حدود ۸۷ درصد از جمعیت دام سنگین (گاو و گوساله) شهرستان زیرکوه مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

 رئیس دامپزشکی شهرستان زیرکوه با اشاره به این که اگرچه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد، گفت : باید توجه داشت که صرفا نمی‌توان به صورت صد در صد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی - قرنطینه‌ ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار موثر خواهد بود.

رییس شبکه دامپزشکی  زیرکوه اظهار کرد: با توجه به مسری بودن این بیماری، دامداران بایستی از حمل و نقل و خرید و فروش بدون ضابطه هر نوع دام اکیداً خودداری نمایند.

انتهای پیام / ط ا

واکسیناسیون  دام در شهرستان زیرکوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.