پیش بینی تولید ۲۰۰ هزار تن سیب تابستانه درباغات آذربایجان غربی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ هزار تن سیب تابستانه از باغ‌های سیب استان برداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،عزیز امانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید سیب کشور است، اقزود: در طی سال‌های گذشته پنج درصد باغ‌های سیب آذربایجان غربی مربوط به ارقام تابستانه بود که در حال حاضر به دلیل جایگزینی کاشت این رقم با رد گلدن در باغات استان، این میزان به حدود سه درصد کاهش یافته است.
 
امانی گفت: سطح زیر کشت سیب تابستانه استان در حدود هزار هکتار است که برداشت سیب تابستانه تا اوایل شهریورماه در آذربایجان غربی ادامه دارد.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، میانگین تولیدات سیب تابستانه استان را ۲۰ تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: عمده سطح زیر کشت باغات سیب استان در شهر‌های ارومیه و مهاباد است که این دو شهر ۸۵ درصد سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند.
 
این مسئول ارقام تولیدی سیب تابستانه باغات استان را سیب گلاب، سیب قره یارپاق، قره‌آغاج، ترکمان، و سیب گلاب کهنز مشهد عنوان کرد.

او اضافه کرد: با آغاز برداشت سیب تابستانه در آذربایجان غربی این محصول علاوه بر تامین نیاز‌های مصرف داخل استان به استان‌های دیگر کشور و کشور‌های همسایه از جمله عراق نیز صادر می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 
 

برداشت سیب سیب تابستانه از باغات آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.