حمایت ۱۴۸ کارمند سیاهپوست دولت اوباما از چهار نماینده زن دموکرات کنگره

نزدیک به ۱۵۰ کارمند سیاهپوست دولت پیشین آمریکا با انتشار سرمقاله‌ای از چهار نماینده زن که مورد اهانت نژادپرستانه ترامپ قرار گرفته بودند، حمایت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت کنگره آمریکا (هیل)، حدود ۱۵۰ کارمند سیاهپوست دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا روز گذشته با انتشار سرمقاله‌ای حمایت خود را از چهار نماینده رنگین پوست دموکرات که مورد اهانت نژادپرستانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته بودند، اعلام کردند.

حمایت ۱۴۸ کارمند سیاهپوست دولت اوباما از چهار نماینده زن رنگین پوست دموکرات کنگره

الکساندریا اوکاسیو کورتز، ایلهان عمر، آیانا پریسلی و رشیده طلیب، چهار نماینده زن رنگین پوست دموکرات کنگره هستند که مورد حملات نژادپرستانه ترامپ قرار گرفتند.

در بخشی از سرمقاله ۱۴۸ کارمند آفریقایی- آمریکایی تبار دولت پیشین آمریکا که در روزنامه واشنگتن پست به چاپ رسیده، آمده است: «ما در کنار الکساندریا اوکاسیو کورتز، ایلهان عمر، آیانا پریسلی و رشیده طلیب و همه آن‌هایی که هدف حملات لفظی نژادپرستانه رئیس جمهور ترامپ قرار داشته اند، ایستاده ایم.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «ما در برابر هرگونه نژادپرستی، جنس گرایی، و بیگانه ستیزی که رئیس جمهور و هر مقام منتخب دیگری به آن‌ها دامن زده و دموکراسی ما را مسموم کرده است، می‌ایستیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا با پیامی نژادپرستانه به چهار زن رنگین‌پوست دموکرات کنگره حمله کرد و خواستار عذرخواهی آنان از این کشور و رژیم صهیونیستی شد.

ترامپ در این توئیت نژادپرستانه نوشت: «نمایندگان زن کنگره، برخی از نفرت‌انگیزترین، زننده‌ترین و منزجرکننده‌ترین سخنانی را که تاکنون از سوی سیاستمداری در مجلس نمایندگان یا سنا گفته شده است، به زبان می‌آوردند؛ سخنان هولناک علیه اسرائیل، علیه آمریکا، در هواداری از تروریسم و فریاد زدن دشنام در میان عموم، در میان بسیار اقدامات هولناک دیگر».

او در توئیتی دیگر در همان روز سخنان نژادپرستانه دیگری را مطرح کرد و نوشت: «کشور ما آزاد، زیبا و بسیار موفق است. اگر از کشورمان بیزار هستید یا در اینجا خوشحال نیستید، می‌توانید آمریکا را ترک کنید!»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار