اختصاص ۶۸۰۰ هکتار از اراضی لرستان به کشت برنج

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های استان به کشت برنج اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های استان به کشت برنج اختصاص یافته است.

جواد صالحیان  بیان کرد: بر اساس آمار‌هایی که از شهرستان‌ها جمع آوری کرده‌ایم امسال بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های استان به کشت برنج اختصاص یافته این در حالی است که سال گذشته این میزان هفت هزار و ۳۰۰ هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دورود و خرم‌آباد بیشترین سطح کشت برنج را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: برنج لرستان از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در بدترین شرایط، کشاورز به ازای هر هکتار ۵۰ میلیون تومان سود می‌کند.

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی لرستان اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری به لرستان سهمیه کاشت ۷۰ هزار هکتار سیب زمینی و هفت هزار و ۵۰۰ هکتار چغندرقند اختصاص داده و این در حالی است که در استان تنها ۵۸ هزار هکتار سیب زمینی و ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار چغندرقند کاشت شده است.

صالحیان با اشاره به اینکه باید با فراهم کردن امکانات کشاورزان را به سمت کاشت محصولات پر بازده سوق دهیم، تصریح کرد: در صورتی‌که معیشت کشاورز تامین شود بسیاری از مشکلات اجتماعی مانند بیکاری و مهاجرت به شهر حل می‌شود؛ در همین راستا باید حق تخصیص آب لرستان را که سالیان زیادی است پایمال شده را تخصیص دهند.

انتهای پیام/ب

کشت برنج در ۶۸۰۰ هکتار از اراضی لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.