رها سازی ۴۷ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های دو منظوره

مسئول شیلات مدیریت جهاد کشاورزی قیروکارزین از رها سازی ۴۷ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخر‌های دو منظوره این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر رضایی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری و باتوجه به استقبال کشاورزان و باغداران ۴۷ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از انواع کپور و آمور در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی رها سازی شده است.

وی افزود: این میزان از رها سازی بچه ماهیان گرمابی در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته که پیش بینی می‌شود تولید ماهی در استخر‌های دو منظوره طی سال جاری از مرز ۱۱۰ تن فراتر برود.

رضایی با تاکید بر اینکه پرورش ماهی در استخر‌های کشاورزی یکی از راهکار‌های تولید آبزیان با حداقل مصرف منابع می‌باشد، بیان کرد: پرورش ماهی در استخر مانع از تولید جلبک‌ها شده و قسمتی از هزینه‌های کشاورزان را جبران و سود اقتصادی کشاورز را افزایش می‌دهد.

مسئول شیلات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید براهمیت مزایای پرورش ماهیان گرمابی در استخر‌های دو منظوره، اظهار کرد: این امر موجب غنی شدن آب خروجی استخر جهت مصارف زراعی و باغی شده و میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می‌دهد که از نظر زیست محیطی نیز قابل اهمیت است.

رضایی تصریح کرد: شهرستان قیروکارزین با توجه به وجود منابع آبی طبیعی، روان آب‌ها و چاه‌های کشاورزی از توانمندی بالایی در تولید ماهیان گرمابی برخوردار است.

قیروکارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

رها سازی ۴۷ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.