بیماری شانکر مرکبات در قیروکارزین شدت یافت

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از شدت یافتن بیماری شانکر باکتریایی مرکبات در باغات لیموترش منطقه هنگام این شهرستان خبر داد.

بیماری شانکر مرکبات در قیروکارزین شدت یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهرام فلامرزی در کارگاه آموزشی بیماری شانکر باکتریایی در مرکبات، گفت: افزایش بارندگی و میزان رطوبت بالا از آغاز سال جاری موجب توسعه شدید و اپیدمی بیماری شانکر باکتریایی مرکبات شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیماری شانکر باکتریایی مرکبات در برخی از باغات لیمو ترش مناطق دشت لار، حاجی آباد، ابوعسکر، نو آباد، هورز و زین آباد از توابع شهرستان قیروکارزین شناسایی شده است.

فلامرزی اظهار کرد: با توجه به اینکه سابقه آلودکی در این مناطق به چند سال اخیر برمی گردد و علائم اولیه بیماری نیز در درختان جوان مشاهده شده نقش تامین نهال از نهالستان‌های غیرمجاز در ورود آلودگی بسیار حائز اهمیت است.

این کارشناس تاکید کرد: بعد از شناسایی بیماری در باغات شهرستان طی سنوات گذشته، برنامه آموزش باغداران با تشکیل کلاس‌های آموزشی، بازدید‌های میدانی و توزیع بروشور در دستور کار قرار داشته و اطلاعات لازم در خصوص مدیریت بیماری در اختیار آن‌ها قرار گرفته و این برنامه همچنان ادامه دارد.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: با توجه به گسترش بیماری در سطح باغات حذف درختان آلوده مقدور نیست وبایستی مدیریت بیماری در مناطق آلوده با استفاده از ترکیبات مسی طی یک برنامه زمانبندی شده و در مناطق غیرآلوده با اقدامات قرنطینه‌ای و عدم تهیه نهال از نهالستان‌های غیرمجاز صورت گیرد.

قیروکارزین به مرکزیت قیر در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

شناسایی بیماری شانکر باکتریایی مرکبات 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار