فرهنگ مهم ترین وجه توسعه در استان اردبیل است

رییس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل گفت: فرهنگ مهم‌ترین وجه توسعه در استان می‌باشد و در موضوع فرهنگی نیز مقوله تغییر در طرح آمایش مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داوود شایقی، رییس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل در همایش توسعه پایدار با محوریت طرح آمایش گفت: فرهنگ مهم‌ترین وجه توسعه در استان می‌باشد و در موضوع فرهنگی نیز مقوله تغییر در طرح آمایش مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به آغاز طرح آمایش استان از حدود یک سال پیش گفت: در این طرح که توسط کارشناسان زبده کشوری در دست تهیه می‌باشد، محور‌های توسعه استان در بخش‌های مختلف احصا شده و با افق سال ۱۴۲۴ در دست تدوین است.

داوود شایقی افزود: طرح آمایش توسعه استان توسط هفت گروه کارشناسی و مطالعاتی متخصص در دست تهیه است و کار مطالعاتی این گروه‌ها در مرحله نهایی قرار دارد و بر اساس ارزیابی انجام شده، از نظر کیفیت رتبه دوم را در طرح‌های آمایش کشوری دارد.

وی بیان کرد: در موضوع فرهنگی نیز مقوله تغییر در طرح آمایش مورد توجه قرار گرفته و مسیر‌های توسعه استان در حوزه‌های مختلف مشخص شده است.

شایقی ادامه داد: در افق ۲۵ سال آینده، قرار است گام‌های توسعه استان اردبیل بر اساس همین طرح آمایش و چشم‌انداز توسعه تدوین شده برداشته شود.

وی توسعه پایدار و همه جانبه و توجه به فناوری‌های نوین را لازمه طرح‌های مطالعاتی توسعه با افق بلند‌مدت دانست و بیان کرد: امسال تدوین سند توسعه ۱۱ شهرستان استان اردبیل نیز در همین قالب دنبال می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل کاهش تعداد بیکاران از ۶۵ هزار نفر فعلی، افزایش رشد سرمایه‌گذاری به خصوص توسط بخش خصوصی در استان و تبیین اولویت‌های توسعه و سرمایه‌گذاری را از جمله اهداف طرح آمایش و سند توسعه استان ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

آغاز طرح آمایش توسعه استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.