اطفای ۱۰ مورد آتش سوزی در مراتع چهارمحال و بختیاری

از ابتدای فصل تابستان، ۱۰ مورد آتش سوزی در مراتع استان چهارمحال و بختیاری اطفا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای فصل تابستان، ۱۰ مورد حریق در سطح ۴۵ هکتار از اراضی این استان توسط مأموران یگان حفاظت، جوامع محلی و نهاد‌های عضو مدیریت بحران اطفا گردید.

او با بیان اینکه این میزان آتش سوزی در مراتع و باغات استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۹ درصد افزایش داشت افزود: با توجه به بارندگی‌های شدید در ابتدای امسال و رشد مطلوب علوفه و زیرآشکوب جنگل‌ها و مراتع، افزایش حریق در اراضی استان پیش بینی شده بود.

محمدی مقدم اضافه کرد: در این مدت، بیشترین میزان آتش سوزی‌ها در شهرستان‌های کیار و لردگان رخ داد.

او ایجاد آتش بر در مناطق بحرانی و قرق شده، به کارگیری نیرو‌های جوامع محلی و برقراری کشیک اطفای حریق را از اقدامات درون سازمانی در این زمینه بیان کرد.

محمدی مقدم ادامه داد: در تیرماه امسال مانور بزرگ اطفای حریق به منظور توان افزایی نیرو‌های یگان حفاظت و نحوه صحیح مدیریت بحران در زمان اتش سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی روستای دوراهان شهرستان بروجن برگزار شد.

او گفت: سطح عرصه‌های ملی چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار می‌باشد که ۳۱۱ هزار هکتار آن جنگل و یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار دیگر مرتع است.

انتهای پیام/ف

افزایش ۴۹ درصدی حریق در مراتع چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار