سمپاشی بیش از ۳ هزار دام سبک در قاین

رئیس شبکه دامپزشکی قاین گفت:سمپاشی بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ راس دام سبک شهرستان در خصوص بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام انجام شد.

محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی قاینات در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های خطرناک و مهلک دامی و قابل انتقال از دام به انسان توسط انگل‌های خارجی دام‌ها علاوه بر آموزش دامداران جهت استفاده به موقع از سموم خصوصا در فصول گرم سال به دامداران نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) سمپاشی بدن دام‌ها و جایگاه نگهداری دام‌ها توسط اکیپ‌های واکسیناسیون و همچنین توزیع سم به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تعداد بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ راس دام سبک و ۱۰ هزار مترمربع جایگاه از این امر برخوردار گردیده اند.

محمودی بیان کرد: بیماری‌های خطرناک و کشنده‌ای همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به وسیله گزش کنه آلوده به دام وانسان منتقل می‌شود.

او گفت: بسیاری از عوامل عفونی، قارچی، تک یاخته ای، کنه و جرب بعنوان عوامل انگلی خارجی و زیر جلدی باید با سم پاشی و درمان به موقع در دام‌ها پیشگیری شود تا باعث آلودگی جمعیت انسانی شهرستان نگردند.

رئیس شبکه دامپزشکی قاین اقدامات بهداشتی دامپزشکی تامین کننده سلامت دام‌ها و درنتیجه ارتقاء سلامت و بهداست عمومی جامعه خواهد بود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار