حق‌شناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استان گلستان در بخش راه سازی مشکلی ندارد

استاندار گلستان گفت: زیرسازی و آسفالت ۵۰ درصد نقاط دارای مشکل استان انجام شده و امروز تردد در این نقاط به راحتی صورت می‌گیرد.

استان گلستان در بخش راه سازی هیچ مشکلی نداردهادی حق‌شناس، استاندار گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث راه سازی و ارائه گزارش آن در هفتمین جلسه وزارت کشور، اظهار کرد: ۹۷ نقطه دارای مشکل شناسایی شده است که خوشبختانه ۵۰ درصد آن نقاط زیرسازی و آسفالت شده و امروز تردد در این نقاط به راحتی انجام می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون تردد در مابقی نقاط شناسایی شده به صورت عبور موقت در حال انجام است، ولی باید هرچه سریعتر کار اساسی را در این نقاط انجام دهیم.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت سیل زدگان در استان گلستان/ حضور تیم‌های سیار سلامت و توزیع داروی رایگان در منطقه سیل زده


استاندار گلستان ادامه داد: عبور و مرور در هیچ نقطه‌ای از استان به دلیل آثار تخریبی سیل، ممنوع نیست.

حق شناس گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران کار ترمیم را از همان ابتدا انجام داد، بنابراین ما در بخش راه، راه آهن و فرودگاه که سیل آن را محاصره کرده بود، هیچ مشکلی نداریم.

وی با اشاره به تعمیر ۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده استان گلستان تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های اولیه صورت گرفته میزان خسارت وارده حدود ۱۷ هزار و هشتصد واحد بود که این رقم هم‌اکنون به ۲۱ هزار واحد رسیده است. امیدواریم حداکثر تا پایان مرداد امسال تعمیر بخش عمده‌ای از واحدهای مسکونی به اتمام برسد.

استاندار گلستان اضافه کرد: در بحث احداثی ۷۳۰۰ واحد داشتیم که کار ۳۲۰۰ واحد در مرحله پی کنی انجام شده و تلاش می‌کنیم کار  این مرحله تا پایان تابستان به اتمام برسد.

حق شناس تصریح کرد: در بخش کمک‌های بلاعوض بیش از ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده و حدود ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و واحد‌های آسیب دیده اختصاص داده شده است.

وی افزود: در بخش کشاورزی ۹۷ هزار هکتار اراضی و غیره آسیب دیده بودند که ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات برای ترمیم آن پرداخت شده است.

استاندار گلستان در پایان با اشاره به برگزاری جلسه ستاد سیل گفت: جلسه ستاد سیل به ریاست وزیر کشور برگزار می‌شود و در این جلسه ارگان‌های مربوطه گزارش‌ها را اعلام می‌کنند و به اعتقاد من این جلسات بسیار کارساز بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیل ، گلستان ، راه سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار