جزئیات برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مدارس سمپاد

مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان شرایط شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم را اعلام کرد.

جزئیات برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مدارس سمپادبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم مدارس سمپاد که پیش از این با اما و اگر‌های بسیاری درباره برگزاری یا عدم برگزاری آن همراه بود در نهایت و با اعلام فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان در روز ۸ شهریور ماه برگزار می‌شود؛ دانش‌آموزانی که دارای معدل ۱۹ به بالا در پایه هفتم هستند می‌توانند برای شرکت در این آزمون اقدام کنند.

بر اساس آنچه مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان اعلام کرده است پذیرش دانش آموزان در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است که می‌توانند از مهر ۹۸ در مدارس تیزهوشان متوسطه اول مشغول به تحصیل شوند.


بیشتر بخوانید: جزئیات شرکت در آزمون تکمیل ظرفیت پایه هشتم سمپاد + جدول مواد امتحانی


دانش آموزان برای شرکت در این آزمون باید دروس فارسی، هدیه‌های آسمانی، استعداد تحلیلی و ریاضی را امتحان دهند و مدت زمان مجموعاً ۱۱۰ دقیقه پاسخ دهند.

کلید آزمون تکمیل ظرفیت یک هفته پس از برگزاری این امتحان در سامانه hoosh۸.medu.ir قرار می‌گیرد و کارنامه قبول نشدگان هم یک هفته پس از آزمون صادر خواهد شد.

هزینه ثبت نام در این آزمون ۲۸ هزار تومان است و این کار از طریق سامانه ثبت نام انجام می‌شود داوطلبان می‌توانند از روز شنبه ۱۲ مرداد ماه تا پنج‌شنبه ۱۷ همین ماه برای ثبت نام در آزمون شرکت کنند. همچنین ۶۰ درصد نمره آزمون مربوط به استعداد تحلیلی و ۴۰ درصد نمره مربوط به آزمون استعداد تحصیلی با ۴۰ سئوال شامل ۱۰ سئوال هدیه‌های آسمانی با ضریب ۲، ۱۰ سئوال زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۲، ۱۰ سئوال علوم با ضریب ۳ و ۱۰ سئوال ریاضی با ضریب ۳ است.

انتهای پیام/

زمان برگزاری آزمون سمپاد مشخص شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار