خوراکی‌هایی برای کاهش قند خون

برخی خوراکی‌ها برای رژیم غذایی افراد دیابتی مفید است، زیرا باعث افزایش قند خون نمی‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  برخی خوراکی‌ها برای رژیم غذایی افراد دیابتی مفید است، زیرا باعث افزایش قند خون نمی‌شود. شاخص گلیسمی، مقیاسی است که نشان می‌دهد هر ماده غذایی قند خون را به چه میزان افزایش می‌دهد. بعضی از غذا‌هایی که شاخص گلیسمی پایین دارند و برای افراد مبتلا به دیابت مفید هستند در ادامه مطلب آمده است:

خوراکی‌هایی برای کاهش قند خون

آلبالو
این میوه می‌تواند در برابر دیابت و چاقی از انسان محافظت کند. تنها گریپ فروت امتیازگلیسمی پایین‌تری نسبت به آلبالو دارد، از این رو هر دو میوه جایگزین‌های خوبی برای میوه‌های شیرین مانند موز
هلو و سیب هستند.

سبزی‌های برگدار
مواد غذایی مانند اسفناج، کاهو، برگ چغندر و برگ شلغم سرشار از فیبر و مواد مغذی مهم هستند که به طور خاص، می‌توان از منیزیم و ویتامین A نام برد و به کاهش قند خون کمک می‌کنند.

بلوبری و شاه توت
بلوبری و شاه توت، خوراکی‌های شیرینی است که امتیاز شاخص گلیسمی آن‌ها بیشتر از گیلاس ترش (آلبالو) است (حدود ۴۰)، اما همچنان در محدوده مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین قرار دارند.

بادام
به طور خاص، بادام با امتیاز شاخص گلیسمی صفر برای یک رژیم غذایی دیابتی مفید است، زیرا به تنظیم قند خون و محدود کردن افزایش ناگهانی آن پس از خوردن غذا کمک‌ می‌کند.

قهوه
اگر به قهوه خود شکر یا خامه اضافه نمی‌کنید، مصرف این نوشیدنی می‌تواند به مدیریت قند خون کمک کند البته بهتر است حد اعتدال را رعایت کنید.

ماهی با اسید‌های چرب امگا ۳
ماهی، منبعی خوب برای پروتئین به همراه اسید‌های چرب امگا ۳ است؛ بنابراین ماهی پروتئینی ایده آل برای رژیم غذایی دیابتی هاست، زیرا اسید‌های چرب امگا ۳ سطوح هورمونی به نام آدیپونکتین را افزایش می‌دهند که موجب بهبود حساسیت به انسولین می‌شود و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

منبع : خراسان

انتهای پیام/

مصرف این نوشیدنی می‌تواند به مدیریت قند خون کمک کند

برچسب ها: اخبار سلامت ، قند خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار