ابتکار:

کارنامه انتصاب بانوان در مناصب مدیریتی هفته دولت ارائه می‌شود/ مشوق های عالی برای تعادل کار و خانواده در راه است

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: کارنامه تحقق دستور رئیس‌جمهور برای انتصاب بانوان در مناصب مدیریتی به‌زودی در هفته دولت ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور به اجرایی شدن طرح گفتگوی ملی خانواده در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: طرح‌های دیگری مانند طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی با موفقیت در خراسان شمالی اجراشده است و مرحله بعدی این طرح در سال ۹۸ اجرا خواهد شد.

وی به همکاری این معاونت با آموزش‌وپرورش خراسان شمالی برای افزایش سواد دختران بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: بررسی وضعیت زنان روستایی و اشتغال آن‌ها نیز در برنامه امروز مطرح خواهد شد.

ابتکار از ارائه کارنامه‌ای در حوزه بانوان در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: در این کارنامه مشخص خواهد شد مسئله دستور ۳۰ درصدی حضور بانوان در بخش‌های مختلف به چه میزان تحقق‌یافته است.

وی مهم‌ترین مشوق بانوان را تعادل بین کار در بیرون و منزل دانست و افزود: زنان باید درعین‌حالی که محور خانواده هستند به فعالیت‌های اجتماعی خود برسند و رسیدن به این تعادل نیاز‌هایی دارد که مرخصی‌های بعد زایمان ازجمله آنهاست.

ابتکار به نقش زنان در خانواده نیز اشاره کرد و بیان کرد: فرزند آوری یک نقش انسانی برای بانوان است، اما باید نقش اقتصادی نیز برای بانوان در نظر گرفت.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در رابطه با حضور زنان در ورزشگاه ها تصریح کرد : با توجه به مناسب سازی هایی که در ورزشگاه ها انجام شده است ، از جمله جداسازی ورودی ها، مسیرها و محل نشستن تماشاگران، به زودی شاهد حضور زنان در ورزشگاه ها خواهیم بود و این وعده وزیر ورزش و جوانان محقق خواهد شد.

انتهای پیام/د

صحبت های ابتکار در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.