همایش تاریخ و فرهنگ نمین برگزار شد

با هدف معرفی هویت تاریخی در هفته پاسداشت استان اردبیل همایش تاریخ و فرهنگ نمین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این مراسم به ضرورت احیای هویت تاریخی و معرفی گسترده جاذبه های فرهنگی اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه نمین دروازه استان اردبیل بوده و از امتیاز مرزی بودن برخوردار است و از سویی جاذبه های فرهنگی متعددی دارد لازم است تاریخ و فرهنگ آن به صورت گسترده معرفی شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه ضریب اشغال هتل های استان از 85 افزایش یافته است، تصریح کرد: معرفی جاذبه های فرهنگی شهرهای اردبیل متناسب با ظرفیت مناطق انجام می گیرد

فرشی ادامه داد: به علت ارزانی سفر به ایران شاهد افزایش گردشگران خارجی به استان هستیم و این نقطه قوتی است که باید از آن استفاده کنیم.

وی افزود: در این خصوص لازم است به منظور رونق و توسعه گردشگری سرمایه گذاران نمینی مقیم تهران در حوزه سرمایه گذاری در بخش گردشگری وارد  شوند و قابلیت های بلقوه این شهرستان را تبدیل به فعل کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری نیازمند تجمیع تمامی امکانات در این حوزه است، بیان داشت: مطالعات لازم برای حضور گردشگران سایر کشورها در استان باید انجام گیرد که در این خصوص ظرفیت گردشگران عراقی در حال مطالعه است.

فرشی با تاکید بر ظرفیت های گردشگری شهرستان نمین، افزود: در جگل فندقلو بیش از 35 گونه مهم داریم که در توسعه توریسم کشاورزی می تواند موثر باشد.

وی با اشاره به اهمیت برنامه های هفته استان اردبیل گفت: بازخوانی هویت تاریخی و فرهنگی اردبیل که نشات گرفته از سلسله صفویه می باشد، ضرورتی مهم است که این امر باید در مرحله نخست برای کودکان و نوجوانان انجام گیرد.

انتهای پیام/ع

معرفی جاذبه های فرهنگی شهرهای اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.