رئیس سازمان کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: سازمان فنی و حرفه ای در گروه های مختلف جامعه متولی نیروی مهارتگر است.

فنی و حرفه ای خراسان رضوی متولی نیروی مهارتگر در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، افشین رحیمی گلخندان رئیس سازمان کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی در نشست علنی شورای شهر مشهد گفت: سازمان فنی و حرفه ای نسبت به سایر سازمان ها کمتر دیده شده و فنی و حرفه ای متولی نیروی مهارتگر در کشور است.

او تصریح کرد: دوگروه افراد داریم که یک گروه دانش دارند، ولی مهارت ندارند؛برای ورود به بازار کار برای چند مهارت و ایجاد شغل در بازار کار به فنی و حرفه ای مراجعه می‌کنند و گروه دیگر افراد شاغل هستند که به دلیل نیاز شغل، مهارتی را در فنی و حرفه‌ای می‌گذرانند.

رئیس سازمان کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: سه اصل ارتباط و ارتقاء در نظام آموزشی فنی و حرفه ای عبارتند از؛ کیفیت آموزشی، منحصر به سازمان فنی و حرفه‌ای، ارتباط این آموزش‌ها با بازار کار و عدالت در دسترسی مهارت آموزشی که در ارتباط با انجمن‌ ها و سازمان مشاغل میسر شده است.

رحیمی افزود: به منظور تقویت ماندگاری روستاییان در روستا‌ها و جلوگیری از توسعه کلان شهر ها، بالغ بر ۱۲ هزار نفر از روستائیان عشایر، آموزش‌های مهارتی را در محل خود روستا آموزش خواهند دید.

او ادامه داد: آموزش در صنایع و صنوف را که با هدف حفظ  اشتغال انجام می‌شود، ۱۲ هزار نفر را در بخش صنایع استان از نظر آموزش مهارتی پوشش می دهد.
 
رئیس سازمان کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: برای زندانیان در بند، طرح های مهارت آموزی ارائه می شود که با این آموزش ها زمینه اشتغالزایی برای این افراد در دوران حبس و بعد از آزادی فراهم خواهد شد.
 
رحیمی افزود: طبق آمار ارائه شده از سازمان زندان ها با اجرای این طرح درصد بازگشت این افراد به زندان صفر شده است.
 
او تصریح کرد: افرادی که در پادگان‌ها هستند می‌توانند در حین خدمت آموزش ببیند، همچنین در سال جاری ۳۹۰ نفراز متکدیان در نیشابور، تربت حیدریه، قوچان و مشهد آموزش دیده اند و  ۱۴۰۰ نفر زن سرپرست خانواده در قالب تفاهم نامه‌ای که با وزارت کشور و سازمان‌های حمایت در حاشیه شهر مشهد و نیشابور، تربت حیدریه، قوچان و مشهد،  آموزش مهارتی را دیده اند.
 
رئیس سازمان کل فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: خیریه های مشهد با حمایت های خود در بخش پرداخت هزینه های آموزش خانواده های تحت پوشش امکان بهره مندی این افراد را ایجاد کرده اند، همچنین با در اختیار قرار دادن فضاهای سبز امیدواریم افراد حاشیه نشین نیز از آموزش ها بهره مند شوند.
 
انتهای پیام//م.پ

فنی و حرفه ای متولی آموزش ۱۲ هزار نفر در بخش صنایع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.