حاجی دلیگانی در نطق میان دستور:

تشکیل وزارت بازرگانی به ضرر تولید است

عضو کمیسیون برنامه گفت: ایجاد وزارت بازرگانی به ضرر تولید است و برنامه‌های دولت با تولید داخلی منافات دارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در نطق میان دستور جلسه نوبت عصر امروز خطاب به رئیس جمهور، وزیران و مسئولان کشور گفت: از جوانان با همت والیبالیست کشور یاد بگیرید که با اراده، خود اتکایی، استعداد و مربی ایرانی در عرصه جهانی موفق شدند؛ آیا شما نمی‌توانید؟ اگر همت کنید و بخواهید، می‌توانید؛ همانطور که همتی، رئیس بانک مرکزی خواست و توانست.

وی ادامه داد: برای مردم به نحوی کار کنید که همیشه از شما به نیکی یاد کنند؛ آقای رئیس جمهور، از شما تشکر می‌کنم که کمیته‌ای را مأمور کردید تا بررسی کند چه کسانی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند، اما لطفاً دستور دهید تا با تشکیل کمیته‌ای، بررسی شود چه کسانی دستور دادند ۳/۲۱ میلیارد دلار یعنی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان را سال گذشته به نحوه غلط توزیع کنند؛ آیا جهانگیری این دستور غلط را داده؟ آیا سیف و آقای وزیر اقتصاد این فرمان اشتباه را داده‌اند؟ آیا خودتان و یا جمعی از افراد این تصمیم غلط را گرفته‌اید؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: نگویید منابع نداشتیم یا نداریم، هفته گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه به شما خبر دادند که در راستای اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷، شما ۱.۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال برداشتید، اما طبق گزارش هفته گذشته حتی یک فقره وام به مردم برای اشتغال داده نشده بود، بنابراین نگویید اختیار و منابع نداریم، بگویید حالش را نداریم.

حاجی دلیگانی افزود: همه بررسی‌ها نشان می‌دهد که شما اگر بخواهید می‌توانید بازار را تنظیم کنید، ولی چرا نمی‌خواهید را نمی‌دانم؛ چرا با مردم به نوعی لجبازی می‌کنید و چرا ایجاد وزارت واردات بهانه شده است؟ مگر نمی‌دانید که ایجاد وزارت بازرگانی به ضرر تولید است و برنامه‌های شما با تولید داخلی منافات دارد؟ سال ۹۷، ۱۴ میلیارد دلار یعنی حدود ۱۶۸ هزار میلیارد تومان برای تأمین کالا‌های اساسی مصرف کردید؛ از مردم بپرسید چه سودی برایشان داشته که حتی قند و شکر کیلویی ۱۰ هزار تومان را هم خریدند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: امسال هم بر خلاف تکلیف قانونی در بودجه، برنامه‌تان را عوض نمی‌کنید، در ۵ سال گذشته تولید مسکن کند شده و گفتید که مسکن اجتماعی را می‌سازیم، یکی از آن‌ها را آدرس دهید که کجا اجرا کردید؟ آیا جلوی گران شدن خدمات و کالا‌هایی ارائه شده به دست شرکت‌های دولتی را گرفته‌اید؟

حاجی دلیگانی در پایان خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی گفت: چرا حق مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را دنبال نمی‌کنید؟ آیا ۵۲ هزار تومان پرداخت کردن برای یک ماه به یک مددجو کافیست؟ چرا از رئیس جمهور نمی‌خواهید تا بدهی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی به تأمین اجتماعی را پرداخت کند؟ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران کارگر را دو سال و نیم اجرا نشده است، جواب آه نیمه شب کارگران بازنشسته را چگونه می‌دهید؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار