فرهنگی در نطق میان دستور:

درباره به کارگیری بیت کوین اقدام مناسبی وجود ندارد/ کمیسیون عمران گزارش حادثه قطار تبریز- مشهد ارائه کند

نماینده تبریز گفت: از مسئولان مجلس و کمیسیون عمران می‌خواهم گزارش حادثه قطار تبریز- مشهد را با وجود گذشت سه سال از وقوع آن قرائت کنند.

درباره به کارگیری بیت کوین اقدام مناسبی وجود ندارد/ کمیسیون عمران گزارش حادثه حادثه قطار تبریز- مشهد تهیه کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با گرامیداشت قیام سی تیر مردم تهران به رهبری آیت الله کاشانی، گفت: این جنبش نه اولین و نه آخرین باری بود که روشنفکران با حمایت مردم مسلمان و روحانیت به قدرت رسیدند، ولی قدرش را ندانستند و پس از حدود یک سال تلاش برای منزوی ساختن روحانیت، در ۲۸ مرداد سال ۳۲ شکست تلخی خوردند.

وی ادامه داد: این روز‌ها کشور‌هایی که منشاء مشکلات جمهوری اسلامی هستند، در برنامه‌های تولیدی رادیویی، تلویزیونی و رسانه‌ای‌شان از تورم و گرانی و مشکلات مردم ناراحت ایران هستند و بساط غم‌گساری پهن کرده‌اند؛ آن‌ها مصداق این مثل معروفند که می‌گوید: خود می‌کشی و خود تعزیه می‌پنداری؟

فرهنگی خطاب به این کشور‌ها گفت: مدتی دست از سر این ملت بردارید تا ببینید که به چه افق‌های گسترده‌ای از رفاه دسترسی می‌یابند که این مهم با مدیریتی انقلابی، موفق و کارآمد حاصل می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: در جریان سوال از رئیس جمهور گفتم که موضوع رکود تورمی را جدی بگیرید که آثار عمیق و دراز مدت دارد، امروز هم بعضی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید؛ با این حال، دولت هم اقدامات پراکنده را به امور قانونی نظام‌مند ترجیح می‌دهد. منتظریم بدانیم چرا سطح عمومی قیمت‌ها را به ویژه در مورد کالا‌های اساسی و نهاده‌های کشاورزی کاهش نمی‌دهند و چرا بند ز تبصره ۷ قانون بودجه را اجرا نمی‌کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: وزیر بهداشت که خود مسئول بررسی قیمت دارو و تجهیزات پزشکی است، حالا به منتقد قیمت‌ها تبدیل شده است؛ زیرمجموعه‌های این وزارت خانه چه سوء استفاده‌هایی می‌کنند و چرا وزیر مانند دیگران فقط انتقاد می‌کنند.

فرهنگی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تولید مسکن تکمیل پروژه‌های گذشته و احداث راه‌ها آزادراه‌ها و خطوط راه آهن را جدی‌تر پیگیری کند، یادآور شد: راه آهن تبریز- میانه چقدر شاهد تاخیر در تکمیل باشد، آزادراه سهند- تبریز تا چند سال دیگر باید به تعویق بیفتد و چرا امور را در اختیار شرکت عمران شهر جدید سهند قرار نمی‌دهند تا پروژه تکمیل شود؟

وی ادامه داد: خبر منتشر شده درباره بودجه صدا و سیما هم بسیار عجیب است و نشان دهنده تخلف از قانون است، این موضوع ظاهرا اصلاح شده است، اما در صورت تداوم، مجلس باید تصمیمات اساسی اتخاذ کند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در تذکری به شهرداری تبریز تاکید کرد: این نهاد نسبت به مناطق مختلف شهر اهتمام لازم را داشته باشد؛ چه دلیلی دارد خدمات مورد نیاز در شهرک شهید بهشتی تبریز و شهرک اندیشه به بهانه اینکه در گذشته احداثشان به دست وزارت راه و شهرسازی انجام شده است، ارائه نشود؟ مردم ساکن در این محلات چه تفاوتی با اهالی چند متر آن طرف‌تر دارند؟

فرهنگی ادامه داد: چرا بازارچه‌های فروش محصولات برای ارائه خدمات به مردم شکل نمی‌گیرد، اسکو جمعیتی در حد یک فرمانداری ویژه دارد؟ چرا اقدام برای حل مشکلات شهرک صنعتی سنگ آذرشهر و شهرک صنعتی اسکو تاخیر افتاده است و کار‌های نمایشی و تبلیغاتی بی‌حاصل اولویت پیدا کرده‌اند؟ بودجه موضوع ۴ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم و بند پ آن در خصوص معادن به درستی عمل نمی‌شود؛ چرا طرحی که تحت عنوان مقررات اداری و مالی پشتیبانی آموزش و پرورش در مجلس مطرح است کلیاتش به تصویب رسیده، نهایی نمی‌شود؟ موضوع مطالبه فرهنگیان بسیار مهم است و نباید اینگونه به تاخیر بیفتد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تقدیر از برخی اقدامات بانک مرکزی درباره کنترل قیمت ارز خطاب به مسئولان بانکی، شورای پول و اعتبار گفت: چرا در مورد توسعه تولید و به کارگیری بیت کوین اقدام مناسبی وجود ندارد؟ تعداد ماینر‌ها به تدریج کل کشور را درگیر می‌کند و درصد قابل توجهی از کارخانه‌ها با تعطیل کردن خطوط تولیدشان، بیت کوین تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: بیت کوین هر کدام از آن‌ها می‌تواند ۳۰ ماینر را به کار اندازد که در حال حاضر ۱۰ میلیون تومان ارزش دارد؛ صرافی‌ها هم با آن‌ها همکاری می‌کنند و با مصرف بالای برق، روز به روز فشار بر شبکه برق را افزایش می‌دهند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: بانک مرکزی هم در عمل کاری نکرده و هیچ دستگاهی در کشور نظارت کارآمدی ندارد، به این فعالیت هیچگونه مالیاتی تعلق نگرفته و وزارت ارتباطات هم در این زمینه اقدامات جدی انجام نداده است؛ همچنین وزارت نیرو با پرداخت‌های نجومی به زیر دستانش، مشغول ایجاد فشار بر مردم است و دلش را به "لامپ اضافی خاموش" کرده است.

فرهنگی گفت: این وزارتخانه با دریافت‌های سنگین از مردم در ارتباط با برق و از کشاورزان در ارتباط با آب، چرا با مصرف سنگین تولید بیت کوین کاری ندارند؟

وی با بیان اینکه وزارت نیرو ادعا می‌کند که برای آب گیری سد شهید مدنی تبریز پول ندارد، یادآور شد: وزارت امور اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و مجموعه شورای پول و اعتبار نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند و به پولشویی گسترده بین المللی FATF هم کاری ندارد. اگر این موضوع خلاف است چرا هیچ اقدامی از سوی گمرک و سازوکار امور مالیاتی و سایر مجموعه‌های مرتبط انجام نمی‌شود؟ البته مشکلات ما با بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار فقط این‌ها نیست.

فرهنگی در پایان تصریح کرد: از مسئولان مجلس و کمیسیون عمران می‌خواهم گزارش حادثه قطار تبریز- مشهد را با وجود گذشت سه سال از وقوع آن قرائت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار