مدیر فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان همدان از نام نویسی هزار و ۱۸۹ دانشجو در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور این استان خبر داد.

نام نویسی هزار و ۱۸۹ دانشجو در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، صادق ذوقی احسان، مدیر فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان همدان، از برگزاری مرحله مقدماتی بیست و سومین جشنواره مسابقات قرآن و عترت این دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به اتمام زمان نام نویسی این مسابقات، تاکنون هزار و ۱۸۹ نفر در مرحله مقدماتی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش شفاهی (آوایی) و کتبی (معارفی) ویژه دانشجویان دختر و پسر برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان همدان ادامه داد: بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء از قرآن، حفظ کل، دعا و مناجات خوانی است وهمچنین در بخش کتبی تفسیر، مفاهیم و نهج‌البلاغه جزء این رشته‌ها است.

ذوقی احسان بیان کرد: مسابقات بخش آوایی از ۱۲ تا ۱۶ مرداد و در بخش کتبی ۱۱ شهریور به صورت متمرکز در مراکز و واحد‌های استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حد نصاب قبولی در آزمون بخش‌های کتبی و شفاهی افزود:کسب نمره حداقل ۷۵ برای بانوان و ۷۰ برای آقایان شرط پذیرفته شدن در آزمون‌ها مسابقه است.

وی بیان کرد: نفرات اول تا سوم برگزیده در بخش‌های مذکور در مرحله استانی و نیمه نهایی به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: رشته‌های دعا و مناجات خوانی در این دوره از مسابقات در دانشگاه پیام نور استان همدان برگزار نمی‌شود.

ذوقی احسان بیان کرد: تعداد بانوان شرکت کننده در این دوره از مسابقات استانی به ویژه در رشته‌های ترتیل و حفظ قرآن کریم بیشتراز آقایان است.

انتهای پیام/ب

هزار و ۱۸۹ دانشجو در جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور همدان نام نویسی کردند

برچسب ها: قرآن کریم ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.