شهروندان خراسان شمالی ۳۰ هزار مسکن کم دارند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت:، پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰، در شهر‌های استان حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی کمبود داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا مصطفی زاده بورا مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: دولت از دی ماه سال قبل، طرح اقدام ملی برای مسکن در سراسر کشور را در برنامه دارد و به راه و شهرسازی استان‌ها دستور داده شد تا نیازها، شناسایی و منعکس شود.

مصطفی زاده بورا افزود: مردم استان در ۲۲ شهر، ۳۰ هزار واحد مسکونی کم دارند که نیمی از این نیازها، معادل ۱۵هزار واحد مسکونی توسط خود مردم ساخته شود و باقی ۱۵ هزار واحد باید توسط راه و شهرسازی برنامه ریزی و تامین زمین و ساخته شود.

او با بیان اینکه برای ساخت مسکن در این ۲۲ شهر با کمبود زمین روبه رو هستیم اظهار کرد: تنها در پنج شهر می‌توانیم زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن را تامین کنیم و در سایر شهر‌ها برای ساخت مسکن جدید با کمبود زمین روبه رو هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: برای تامین زمین در برخی از شهرها، می‌توان اراضی اشخاص را خریداری کرد.

او با اشاره به اینکه ساخت مشارکتی مسکن، یکی از برنامه‌های محوری دولت است گفت: دولت به کمک متقاضیان ساخت مسکن چه انبوه سازان و چه سایر متقاضیان، وارد عرصه ساخت و ساز می‌شود و حدود پنج هزار واحد به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردیم که این تعداد در پنج شهر استان اجرا شود.

مصطفی زاده بورا افزود: در مرحله اول، با ساخت دو هزار و ۵۰۰ واحد موافقت شده است.

او گفت: متقاضیان برای ساخت و ساز مشارکتی به ازای هر واحد مسکونی، ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۹ درصد دریافت می‌کنند.

او اظهار کرد: یکی دیگر از طرح‌های دولت، اجرای مسکن امید است و سهم استان از این طرح، ساخت ۱۷۱ واحد مسکونی در بافت فرسوده بجنورد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه در این طرح، انبوه سازان و سایر افراد می‌توانند برای ساخت شرکت کنند افزود: اجرای این طرح در مرحله نخست، مورد استقبال قرار نگرفت که مجددا در دستور کار آگهی روزنامه است.

انتهای پیام/ ر

شهروندان خراسان شمالی ۳۰ هزار مسکن کم دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.