مخالفت مجلس افغانستان با وزارتخانه های تازه تاسیس اشرف غنی

نمایند‌گان مجلس افغانستان تاکید کردند که ایجاد و ادغام واحدهای اداری تنها از اختیارات مجلس م ‌باشد و رئیس جمهور حق این کار را ندارد.

مخالفت مجلس افغانستان با وزارتخانه های تازه تاسیس اشرف غنیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایند‌گان مجلس افغانستان در واکنش به ایجاد دو وزارتخانه جدید و ادغام برخی نهادها در یکدیگر توسط اشرف غنی تاکید کردند که ایجاد و ادغام واحدهای اداری تنها از اختیارات مجلس م ‌باشد و رئیس جمهور حق این کار را ندارد.

اخیرا رئیس جمهور افغانستان چند واحد اداری از جمله وزارت دولت در امور صلح و وزارت دولت در امور حقوق بشر را بدون مشورت با مجلس این کشور ایجاد کرده و چند واحد دیگر بودجه ای را نیز ادغام کرده است.

دولت افغانستان همچنین در چارچوب طرح بررسی بودجه وسط سال، برای اداره‌های تازه تشکیل شده بودجه اختصاص داده است.

نمایندگان مجلس افغانستان در واکنش به این اقدامات دولت اعلام کردند که اشرف غنی با ایجاد واحدهای اداری در امور کاری آنها مداخله کرده‌است.

به گفته آنها، مطابق مواد قانون‌اساسی ایجاد، ادغام و یا تعدیل واحدهای اداری تنها از اختیارات مجلس بوده و دولت حق ایجاد، ادغام و تعدیل ادارات دولتی را ندارد.

میر رحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان تا روز چهارشنبه به کمیسیون عدلی و قضایی مجلس فرصت داد تا پیشنهادات مشخص خود را به منظور چگونگی برخورد مجلس با ادارات تازه تشکیل ارائه کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار