انتقاد نمایندگان از اختصاص بودجه معارف به انتخابات

نمایندگان مجلس افغانستان در ادامه بررسی طرح بررسی بودجه وسط سال دولت اعلام کردند که پول بخشی از پروژه های معارف/ آموزش و پرورش به انتخابات اختصاص یافته است.

انتقاد نمایندگان از اختصاص بودجه معارف به انتخاباتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس افغانستان در ادامه بررسی طرح بررسی بودجه وسط سال دولت اعلام کردند که پول بخشی از پروژه های معارف/ آموزش و پرورش به انتخابات اختصاص یافته است.

نمایندگان در نشست امروز (دوشنبه 7 اسد/ مرداد) تاکید کردند که اختصاص پول حقوق معلمان و پروژه‌های توسعه ای معارف برای برگزاری انتخابات به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

نمایندگان مجلس تاکید کردند که بودجه انتخابات باید از مجاری دیگر تامین شود، زیرا حکومت و هیچ نهادی صلاحیت تنقیص و تعدیل پروژه‌های توسعه ای را ندارد.

پس از اعتراض نمایندگان، میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس افغانستان به کمیسیون مالی و بودجه مجلس دستور داد تا طرح بررسی بودجه وسط سال دولت را با دقت بررسی کرده و جریان بررسی‌هایش را در نشست روز چهارشنبه آینده مجلس گزارش دهد.

طرح بررسی بودجه وسط سال دولت افغانستان هفته گذشته به مجلس معرفی شد. تامین بودجه 90 میلیون دالری انتخابات نیز در این طرح گنجانده شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار