برگزاری نخستین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی در مشهد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: نخستین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی با عنوان 'فیلم کهربا' شهریور ماه ۱۳۹۸ در مشهد برگزار می‌شود و آثار منتخب آن به نمایش در خواهد آمد.

برگزاری نخستین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور در دومین نشست خبری، جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره باید از خراسان رضوی باشند، اما هنرمندان دیگر استان‌ها نیز می‌توانند به صورت جنبی در این جشنواره شرکت کنند.

او تصریح کرد: آثار ارسالی باید در قالب مستند، داستانی، فیلمنامه، پویانمایی، نماهنگ و ویدیوی کوتاه و بلند باشد و حدود سه تا پنج داور استانی و کشوری آثار شرکت داده شده در جشنواره فیلم کهربا را قضاوت خواهند کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ایثار، شهادت، پایداری و مقاومت را چهار موضوع اصلی آثار این جشنواره عنوان کرد و گفت: موضوعاتی نظیر نقش دفاع مقدس در ابعاد اقتصاد مقاومتی، الگو سازی فرهنگی، سبک زندگی و مبارزه با فساد نیز در این جشنواره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

یوسفعلی زاده درباره علت نامگذاری این جشنواره به نام کهربا افزود: سنگ کهربا جواهری ارزشمند و گرانبهاست لذا جشنواره فیلم شهدا و دفاع مقدس که به عنوان مقولاتی ارزشی و گرانبها در تاریخ این مرز و بوم مطرح هستند به نام جشنواره فیلم کهربا نامگذاری شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی، گفت: این جشنواره از بیانیه «گام دوم» یعنی انقلاب و ترسیم خط روشن درامتداد دفاع مقدس در غنی‌سازی و محتوابخشی استفاده می‌کند و با بستر هنرمندان، پرچم فکری برای جامعه باز می‌کند.

در ادامه این نشست، جواد فرهنگ نژاد مدیر هنری و سینمایی اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس این استان گفت: اولین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی با عنوان «جشنواره کهربا» در قالب­‌های مستند، داستانی، فیلمنامه، پویانمایی، نماهنگ و فیلم کوتاه و بلند ویدئویی پذیرای آثار است.

او تصریح کرد: علاقه­‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ مهرماه سال ۹۸ به موسسه آموزش عالی فردوس، دبیرخانه «جشنواره فیلم کهربا» واقع در بلوار شهید کلاهدوز - شهید کلاهدوز ۳۰ ارسال کنند.

مدیر هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره فیلم «کهربا»، گفت: علاقمندان می‌توانند در زمینه‌های بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی، آثار خود را ارسال و در مرحله بعد توسط داوران استانی مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام//ف. ص
 

نخستین جشنواره فیلم دفاع مقدس خراسان رضوی در مشهد برگزار خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.