مدیر کل انتقال خون استان سمنان:

شاخص انتقال خون در استان سمنان از هر یک هزار نفر ۴۸ نفر است

اسفندیار عزیزی گفت: در سال ۹۷ تعداد ۳۵۰۰۰ نفر در استان خون خود را اهدا کرده اند که ۲۸۰۰۰ نفر آن اهدا کننده مستمر و مابقی برای اولین بار خون اهدا کرده اند.

اسفندیار عزیزی مدیر کل انتقال خون استان سمنان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، گفت: در سال ۹۷ تعداد ۳۵۰۰۰نفر در استان خون خود را اهدا کرده اند که ۲۸۰۰۰ نفر آن اهدا کننده مستمر و مابقی برای اولین بار خون اهدا کرده اند.

وی افزود: شاخص خون دهی در کشور از هر یک هزار نفر ۲۷ نفر است که این رقم در استان ۴۸ نفر از یک هزار نفر است.

مدیر کل انتقال خون استان سمنان تصریح کرد: استان سمنان جز استان‌های پیشتاز و جز اولین‌ها در خون دهی مستمر در کشور نیز می‌باشد.

عزیزی اظهار داشت: ۴ مرکز در استان سمنان در شهرستان‌های دامغان، شاهرود، سمنان و گرمسار آماده دریافت خون از هم استانی‌ها می‌باشند.
مدیر کل انتقال خون استان افزود: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۸۰۰ نفر در استان خون خود را اهدا کرده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد داشته است.

سارا شاه علی معاون فنی و کارشناس انتقال خون استان نیز گفت: برای مردان در سال ۴ مرتبه و برای زنان ۳ مرتبه می‌توان خودهی انجام شود.

وی افزود: قبل از اهدا خون نیاز است مردم با در دست داشتن کارت شناسایی به پایگاه‌ها مراجعه کرده و در مراکز نیز کار تست توسط پزشک و انجام آزمایشات اولیه انجام شده و پس از تایید خون دهی صورت می‌گیرد.

شاه علی بیان کرد: بهترین سن برای اهدا خون از ۱۸ تا ۶۰ سالگی و بالای ۵۰ کیلو وزن می‌باشد.

انتهای پیام / م

در ۴ ماهه نخست سال جاری ۱۸۰۰ نفر در استان سمنان خون خود را اهدا کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار