رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خبر داد؛

برگزاری ۶۰۰ دوره آموزشی برای معادن بخش خصوصی

اسماعیلی گفت: در آینده‌ای نزدیک حدود ۶۰۰ دوره آموزشی برای معادن بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

صنبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: سال گذشته نقشه راه معدن و صنایع معدنی و برنامه ۴ ساله وزارت صمت بین این وزارتخانه، مجلس و بخش خصوصی تهیه و توسط وزیر صمت در سال گذشته ابلاغ شد. یکی از بندهای این نقشه اشاره به تعطیلی معادن توسط، وزارت صمت اشاره دارد.

اسماعیلی افزود: مهم ترین گام، تقویت صندوق سرمایه گذاری فعالیت های معدنی است زیرا بانک ها پروانه معادن را به عنوان تضمین قبول نمی کنند.


بیشتر بخوانید: اشتغال ۸۵ درصدی معادن کوچک مقیاس


رئیس سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد: بحث زیرساخت‌ها یکی از وظایف سازمان ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای است، تاکنون گام‌های خوبی برداشته شده اما کافی نیست، سازمان ایمیدرو باید یک دستورالعمل  اصلی در حوزه آموزش در دستور کار قرار دهد زیرا آموزش  به این معادن می‌تواند کمک شایانی به کیفیت آن ها کند. در آینده ای نزدیک حدود ۶۰۰ دوره آموزشی برای معادن بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: هماهنگی بین بخش خصوصی و دولت یکی از اقداماتی است که سازمان نظام مهندسی معدن می‌تواند به خوبی انجام دهد. در یکی از بند‌های قانون رفع موانع تولید آمده است که ۱۰ درصد حقوق دولتی صرف پژوهش شود.

در ادامه علی یزدانی مشاور مدیرعامل میدکو با اشاره به لزوم توسعه معادن کوچک، گفت: شرکت میدکو یکی از بزرگترین هلدینگ‌های معدنی و صنعتی کشور است که تحت نظارت ایمیدرو تمرکز خود را بر روی توسعه معادن کوچک قرار داده و اولین تفاهم‌نامه را در این طرح امضا کرده به طوری که ما امروز با ۳۰ معدن کوچک قرارداد داریم.

وی ادامه داد: عقیده ما این است که توسعه از معادن کوچک آغاز می‌شود و به همین لحاظ سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این حوزه انجام دادیم.

یزدانی در خصوص اهداف  هلدینگ میدکو برای سال ۹۸ گفت: تولید ۲/۴ میلیون تن شمش فولاد، ۳ میلیون آهن اسفنجی، ۵/۷ میلیون تن گندله، ۸ میلیون تن کنستانتره، ۱/۱ میلیون تن زغال‌سنگ فرآوری شده، ۴۰۰ هزار تن آهک و دولومیت، ۲۴ هزار تن فروسیلیس، ۵۰ هزار تن کاتد مس با روش بایوتانکل‌کینک و ۱۲ هزار تن لوله مسی از اهداف ما در امسال است. ما امروز در ۷ استان کشور فعالیت داریم و به زودی در حوزه آلونیت نیز در استان زنجان حضور پیدا خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: میدکو می‌تواند با بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در زنجیره فولاد، مس و زغال‌سنگ نقش مهمی را ایفا کند.

انتهای پیام/

برنامه ۴ ساله وزارت صمت برای ساماندهی معدن های کشور

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار