آیین‌نامه اجرایی نحوه استفاده از نیرو‌های خرید خدمت در ارتش تصویب شد

آیین‌نامه اجرایی نحوه استفاده از نیرو‌های خرید خدمت در ارتش در کمیسیون‌های امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت تصویب شد.

آیین‌نامه اجرایی نحوه استفاده از نیرو‌های خرید خدمت در ارتش تصویب شدبه گزارش  حوزه دولت‌گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت؛ در جلسه اصلی کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت درخصوص پیشنهادهای اتاق تعاون مرکزی، وزارتخانه‌های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم‌گیری شد.

همچنین در این جلسه، ضمن تصویب آیین‌نامه اجرایی نحوه استفاده از نیروهای خرید خدمت در ارتش، میزان کمک هزینه قابل پرداخت به مراکز غیردولتی توانبخشی و حق پرستاری از افراد دارای معلولیت در سال ۱۳۹۸ تعیین شد تا در دستور کار جلسه هیئت وزیران قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: هدف دولت الکترونیک؛ خدمات رسانی آسان به مردم است


بررسی اساسنامه سازمان نظام مشاوره مدیریت در دولت

مطابق ماده (۱۷) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، به منظور توانمندسازی، ارزیابی و ارتقا شایستگی مدیریت بخش‌ها و بنگاه های اقتصادی کشور اعم از دولتی، تعاونی و خصوصی و نیز هم‌افزایی و توسعه ظرفیت های مشاوره مدیریت در کشور، «سازمان نظام مشاوره مدیریت» در قالب شخصیت حقوقی مستقل غیردولتی و غیرانتفاعی تشکیل می‌شود.

بر همین اساس، اساسنامه این سازمان از سوی اتاق تعاون مرکزی، تهیه و در دستور کار کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دولت قرار گرفت.

آیین‌نامه اجرایی نحوه استفاده از نیروهای خرید خدمت در ارتش در دستور کار دولت قرار گرفت

به موجب ماده (۳۷) قانون ارتش جمهوری اسلامی ایران، خرید خدمت اشخاص، بنا به ضرورت و برای مدت محدود، به تشخیص سازمان‌های استخدام‌کننده، به موجب آیین‌نامه‌ای است که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با هماهنگی ستاد مشترک و نیروهای سه‌گانه، تهیه شده و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

بر این اساس، آیین‌نامه نحوه استفاده از خدمات اشخاص به صورت خرید خدمت و برای خدمات مشخص، معین، محدود و متناسب با تخصص شخص در شرایطی که استفاده از خدمات مشمولان قانون ارتش امکانپذیر نباشد (مشمولان ماده (۳۷) قانون آجا) در جلسه ۳۰ دی ۱۳۶۹ دولت، تصویب و ابلاغ شد.

همچنین به استناد ماده (۱۵) مکرر قانون مقررات استخدامی نیروی انتظامی، آیین‌ نامه اجرایی خرید خدمت کارکنان نیروی انتظامی تصویب و ابلاغ شده که تفاوت‌هایی با آیین نامه اجرایی ماده (۳۷) دارد.  به منظور رفع تبعیض بین کارکنان خرید خدمت و یکسان‌سازی مقررات استخدامی نیروهای مسلح، وزارت دفاع، آیین‌نامه اجرایی ماده (۳۷) قانون استخدامی ارتش را برای سیر مراحل تصمیم‌ گیری ارائه کرد.

بر همین اساس، آیین‌نامه اجرایی مورد اشاره پس از طی بیش از دو سال فرآیند کارشناسی در کمیته های تخصصی و فرعی کمیسیون مربوط، تصویب و در دستور کار دولت قرار گرفت.

تعیین میزان کمک هزینه قابل پرداخت به مراکز غیردولتی توانبخشی 

طبق ماده(۷) قانون حمایت از حقوق معلولان، سازمان بهزیستی مکلف است با هدف حمایت از نگهداری و مراقبت افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید نیازمند و افراد دچار معلولیت های چندگانه نیازمند در خانواده پس از ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به خانواده ها، نسبت به پرداخت حق پرستاری یا مددکاری به سرپرست، همسر یا قیم این افراد اقدام کرده و یا خدمات مراقبتی و نگهداری از افراد دارای معلولیت را از طریق مراکز وابسته به خود یا حمایت از مراکز غیردولتی (خصوصی، تعاونی، خیریه و تشکل های مردم‌نهاد) ارائه کند.

بر اساس تبصره (۱) ماده مذکور، میزان کمک هزینه بابت پرداخت حق پرستاری یا مددکاری مربوط، متناسب با نوع و شدت معلولیت فرد، تعداد این افراد در هر خانواده و بر اساس هزینه های متعارف نگهداری و مراقبت از افراد دارای معلولیت و متناسب با تورم سالانه و میزان کمک هزینه پرداختی به مراکز غیردولتی هر ساله با در نظر گرفتن نرخ تمام شده خدمات و نرخ تورم سالانه توسط سازمان بهزیستی و با همکاری انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور، تعیین و تصویب می شود. نرخ تمام شده باید به عنوان کمک هزینه به مراکز غیردولتی مرتبط پرداخت شود.

وزارت تعاون با همکاری سازمان های بهزیستی و برنامه و بودجه کشور و انجمن عالی مراکز غیردولتی توانبخشی، میزان کمک هزینه قابل پرداخت به مراکز غیردولتی توانبخشی و حق پرستاری از افراد دارای معلولیت در سال ۱۳۹۸ را با افزایشی ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل، تدوین و به دولت ارائه کرد.

این پیشنهاد در جلسه اصلی کمیسیون اجتماعی بررسی و تصویب شد تا در دستور کار جلسه هیئت وزیران قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار