۹ پروژه موشکی مافوق صوت پنتاگون برای مقابله با روسیه و چین

بنابر اعلام منابع آگاه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چند برنامه موشکی مافوق صوت را برای مقابله با روسیه و چین در دست اجرا دارد.

۹ پروژه موشکی مافوق صوت پنتاگون برای مقابله با روسیه و چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنابر گفته مقامات ناشناس وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ۹ پروژه موشکی مافوق صوت جداگانه را برای مقابله با روسیه و چین در دست اجرا دارد.

مجله «اوییشن ویک» به نقل از منابع ناشناس گزارش داد وزارت دفاع آمریکا علاوه بر ۷ پروژه موشکی مافوق صوتی که پیشتر اعلام شده، در حال کار بر روی دستکم دو برنامه موشکی مشابه است.

ماهیت دقیق تسلیحات جدید ناشناخته است هر چند بنا به گزارش این مجله برنامه‌های موشکی جدید با نام‌های اختصاری «اچ‌ای سی ام» و «اچ سی سی دبلیو» شناخته می‌شوند. نیروی هوایی آمریکا وجود برنامه‌های موشکی با این اسامی را تائید نکرد.

اوایل امسال ژنرال جان هیتون، فرماندهی استراتژیک آمریکا به کمیته خدمات مسلح سنا گفت فرماندهی او در سال‌های آینده با تسلیحات مافوق صوت پیشرفته روسیه به مشکل خواهد خورد. به گفته این مقام پنتاگون این واقعیت تلاش‌ها برای گسترش پیمان «استارت نو» برای در برگرفتن چنین تسلیحاتی را توجیه می‌کند. این پیمان تا سال ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد مگر اینکه روسیه و آمریکا برای تمدید مدت آن به توافق برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار