محکومیت مداخله آمریکا در امور داخلی عراق توسط ائتلاف البناء

ائتلاف البناء عراق تصمیم مجدد کنگره آمریکا برای رأی گیری درباره پیش نویس قانون منع بی ثبات سازی عراق را مداخله آشکار در امور داخلی و مسائل مربوط به حاکمیت ملی عراق دانسته و آن را محکوم کرد.

محکومیت مداخلی آمریکا در امور داخلی عراق توسط ائتلاف البناءبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون المیادین، ائتلاف البناء (سازندگی) عراق به تصمیم مجدد مجلس نمایندگان آمریکا برای رأی گیری درباره پیش نویس قانون منع بی ثبات سازی عراق واکنش نشان داد و این اقدام را مداخله آشکار در امور داخلی و مسائل مربوط به حاکمیت ملی عراق دانست و آن را محکوم کرد.

احمد الاسدی سخنگوی این ائتلاف ضمن بیان این موضوع تأکید کرد: به هیچ کشور یا نهاد خارجی اجازه نمی‌دهیم از مرز حاکمیت ملی عراق عبور کند.

مداخله مجلس نمایندگان آمریکا را که به شیوه جدید و با توجیهات از پیش شناخته شده انجام می‌شود، رد می‌کنیم. این قانون به مثابه اهرم فشار دیگری برای محدود کردن قدرت دولت و پارلمان عراق است.

الاسدی افزود: «به عراقی‌ها در مورد میزان خطرات توطئه‌های نهان و آشکاری که در حال برنامه ریزی است، هشدار می‌دهیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم در مقابل این اقدام که در مرحله نخست، دولت عراق را هدف قرار می‌دهد و بی ثبات سازی عراق را بنیان می‌گذارد، موضع گیری کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار