مناسب‌سازی ۹۰ هزار مترمربع از پیاده‌رو‌های فضا‌های شهری

مدیرکل بهزیستی لرستان از مناسب‌سازی ۹۰ هزار مترمربع از پیاده‌رو‌های فضا‌های شهری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه زهرا توکلی در جمع خبرنگاران درخصوص بحث مناسب‌سازی گفت: امیدوارم تلاش ما و حمایت شما خبرنگاران سبب شود که شاهد شهری بدون مانع باشیم.

وی ادامه داد: در کشور‌های توسعه‌یافته دسترسی فیزیکی منسوخ شده و دسترسی به اطلاعات مطرح بوده و بهزیستی دبیر شورای مناسب‌سازی استان است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه پیگیری‌های انجام شده در بحث مناسب‌سازی سبب شد که در این راستا جزو استان‌های برتر و اول و دوم در سطح کشور باشیم، افزود: همین پیگیری‌ها باعث شد ۹۰ هزار مترمربع مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها را در فضا‌های شهری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نه می‌توانیم بگوییم همه کار‌ها را انجام دادیم و نه می‌توانیم بگوییم هیچ کاری انجام نشده است، گفت: سال گذشته حداقل ساختمان ستادی ۶ تا از دستگاه‌های استان، بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد مناسب‌سازی شدند.

توکلی اضافه کرد: مناسب‌سازی چک‌لیستی دارد که خیلی از آیتم‌ها را درنظر می‌گیرد که با تیمی ارزیابی می‌شود، در شهر‌های ازنا و الیگودرز کار‌های خوبی در بحث موانع پیاده‌رو‌ها انجام شده است.

وی گفت: سال قبل به کمک دادستان حکم تخریب برای برخی از اماکن عمومی که تعرض کردند صادر شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: همیشه در بحث مناسب‌سازی مطرح کردیم که معلولیت یک تهدید بالقوه است، تصادف و سقوط از ارتفاع در فصل گردوچینی، حوادث کار وجود دارد وسالمندان، کودکان و بانوان در مقاطعی کم‌توان می‌شوند، امر مناسب‌سازی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود که مهندس ناظر ما نظارت کنند و خودش این حساسیت را ایجاد کند و تا ضوابط مناسب‌سازی رعایت شود.

توکلی گفت: در بحث مناسب‌سازی اتفاقات خوبی افتاده، اما تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم. شهرداری‌ها همکاری خوبی در امر مناسب‌سازی داشته است.

وی ادامه داد: ساخت برخی از ساختمان‌ها مربوط به قبل از پیگیری‌های ما درخصوص مناسب‌سازی است و عملاً امکان بازسازی آن‌ها وجود ندارد، اما در ساخت‌های جدید افراد باید ضوابط مناسب‌سازی را رعایت کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: براساس موافقت سازمان برنامه و بودجه بخشی از اعتبارات دستگاه‌ها به امر مناسب‌سازی اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/د

مناسب‌سازی ۹۰ هزار مترمربع از پیاده‌رو‌های فضا‌های شهری استان

برچسب ها: بهزیستی ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.